نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 17:18

جولان دلهره‌آور «زامبی‌ها» در خیابان‌های آمریکا+ فیلم وتصاویر

انتشار برخی تصاویر از خیابان‌های آمریکا در ارتباط با افراد معتاد به یک نوع مواد مخدر جدید، نگرانی‌ها در بین مردم این کشور را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، در هفته‌های اخیر تصاویری به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن برخی جوانان معتاد به شیوه راه رفتن زامبی‌ها در فیلم‌های سینمایی، با کمرهای خمیده، بدون توجه به اطراف خود و بی‌هدف در حال قدم زدن و یا استراحت کردن هستند.

انتشار این تصاویر که حاکی از اعتیاد قشر گسترده‌ای از جوانان آمریکایی به یک ماده مخدر جدید است، موجب تشدید نگرانی‌ها در بین مردم آمریکا شده است.

گفته می‌شود این ماده مخدر جدید به نام «زامبی» حاوی ماده xylazine است، ضربان قلب را به شدت پایین می‎‌آورد تا جایی که فرد معتاد را در خطر مرگ قرار می‌دهد.

ماده زایلن یک نوع ماده مشابه کوکایین است که دارویی مورد استفاده در دامپزشکی محسوب می‌شود. دامپزشک‌ها اغلب از این ماده برای آرام کردن دردهای شدید حیوانات سنگین جثه و بزرگ استفاده می‌کنند. در واقع زایلن در کنار ماده فنتانیل در بین خطرناک‌ترین انواع مواد مخدر رده‌بندی می‌شوند.

جولان دلهره‌آور «زامبی‌ها» در خیابان‌های آمریکا+ فیلم وتصاویر

این ماده مخدر که پیش از این استفاده انسانی نداشته است، تاثیرات آرام‌بخشی شدید دارد و موجب خواب آلودگی شدید، فراموشی، تنفس آهسته، کاهش ضربان قلب و پایین رفتن شدید فشار خون می‌شود.

جولان دلهره‌آور «زامبی‌ها» در خیابان‌های آمریکا+ فیلم وتصاویر

استفاده از این ماده مخدر به حدی دارای تبعات شدید است که از انسان‌ها را به مردگانی شبیه به زامبی‌ها در فیلم‌های هالیوودی، تبدیل می‌کند. استفاده از این مواد مخدر موجب زخم شدن بدن می‌شود تا جایی که اگر درمان نشود، باید عضو دچار جراحت شدید را از بدن فرد معتاد قطع کرد.

جولان دلهره‌آور «زامبی‌ها» در خیابان‌های آمریکا+ فیلم وتصاویر

مقامات شهری در لس‌آنجلس اخیراً زنگ خطر را درباره تشدید استفاده از ماده مخدر زامبی را به صدا درآورده و هشدار داده‌اند که میزان مصرف این ماده مخدر به شدت در حال افزایش است

بنابر اعلام مدیریت مبارزه با مواد مخدر در منطقه ال‌پاسو (تگزاس) شمار معتادانی که در اثر سوء مصرف ماده مخدر زامبی کشته‌شده اند در سال جاری میلادی، نسبت به سال‌های اخیر ۱۰۰۰ برابر شده است. گفته می‌شود این ماده مخدر در ۴۸ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا مورد استفاده قرار گرفته و اخیراً چاک شومر از اعضای مجلس سنای آمریکا درباره تشدید مصرف آن هشدار داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230674

مهمترین اخبار ایران و جهان: