نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 13:42

مشارکت بسیج حقوقدانان کرمانشاه در پیشگیری از وقوع جرم

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: با همکاری و هماهنگی سازمان بسیج حقوق‌دانان استان در صدد تهیه طرحی مشترک برای پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های حقوقی در سطح استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،   نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه امروز در نشست هیأت اندیشه‌ورز  این سازمان با حضور مسؤولان بسیج حقوق دانان شهرستان‌های استان کرمانشاه با هدف اندیشه‌ورزی و هم‌اندیشی پیرامون برنامه ‌های سال ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت بسیج و گروه‌های جهادی از اقشاری هستند که حس مسؤولیت‌پذیری بیشترین دارند و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم موثر باشند.

وی افزود: بسیج توسط قانونگذار به عنوان عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور تعیین شده است که در همین راستا با همکاری و هماهنگی سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در صدد تهیه طرحی مشترک برای پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های حقوقی در سطح استان هستیم که در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های بسیج حقوق دانان و دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم گام های موثری برداریم.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضایی مطالبه‌گر پیشگیری از جرم در سطح استان و بسیج حقوق‌دانان بازوی اجرایی اقدامات پیشگیرانه است.

رسول بهرامی‌پور مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه نیز، اظهار کرد: مهمترین رسالت‌ سازمان بسیج حقوق‌دانان جهاد حقوقی‌، عدالت گستری و مبارزه با فساد است که اجرای برنامه‌های سال جاری کما فی سابق پیرامون این رسالت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به تدوین ۹۱ برنامه اجرایی برای رده‌های بسیج حقوق‌دانان در سال ۱۴۰۲، گفت : تقویت شوراهای صلح و سازش به منظور نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه، پیشگیری از وقوع جرم، ارائه خدمات‌رسانی تخصصی حقوقی و قضایی توسط گروه‌های جهادی حقوق‌دانان بسیجی به آحاد مردم، آزادسازی زندانیان و اجرای طرح احرار، کمک به تحقق شعار سال و رفع موانع حقوقی تولید و راه‌اندازی هسته‌های علمی تخصصی از مهمترین برنامه‌ها در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

 مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه، همچنین مطالبه‌گری و صیانت از حقوق عامه، جهاد تبیین، کمک به حل مسائل حقوقی استان از جمله فقر سواد حقوقی و کاهش حجم پرونده‌های دستگاه قضایی را از برنامه‌های دیگر این سازمان دانست.

منوچهر فتاحی، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه در ادامه، افزود: گسترش هسته‌های صلح و سازش، نهاد داوری و میانجیگری از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار معاونت توسعه حل اختلاف است که در این حوزه تعامل بسیار خوبی با بسیج حقوق‌دانان در سطح کشور و استان برای استفاده از ظرفیت حقوق‌دانان بسیجی ایجاد شده است.

فتاحی همچنین با اشاره به ظرفیت بسیج در جهت توسعه و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه، گفت: امیدواریم در سال‌جاری با تعامل سازمان بسیج حقوق‌دانان و شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش اختلافات و گسترش صلح و سازش و کمک به آزادسازی زندانیان معسر گام‌های موثری برداریم.

گفتنی است، در پایان این نشست اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر پیرامون اجرای کمی و کیفی برنامه‌های بسیج حقوق‌دانان در سال ۱۴۰۲ پرداختند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230274

مهمترین اخبار ایران و جهان: