نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 11:15

مانور یک روزه آموزشی امداد و نجات در رشت

رشت - سرپرست هلال احمر گیلان از برگزاری مانور یک روزه آموزشی امداد و نجات در رشت خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی در افزایش تعداد خانه‌های هلال در گیلان وجود ندارد.

هادی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گرامیداشت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، اظهار کرد: فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی به عنوان یکی از اولویت‌های هلال احمر باید در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر جذب و عضوگیری در هلال احمر، افزود: جوان سازی جمعیت هلال احمر مورد تاکید است.

سرپرست هلال احمر گیلان از برگزاری مانور یک روزه آموزشی امداد و نجات در رشت خبر داد و اضافه کرد: ایجاد باشگاه کتابخوانان، آموزش چهره به چهره در بخش‌های مختلف امداد و نجات و ارائه خدمات مشاوره رایگان تنها بخشی از برنامه‌های این مانور آموزشی در نهادینه سازی فرهنگ امداد و نجات است.

سلیمی با بیان اینکه جمعیت هلال سن و سال نمی‌شناسد، گفت: همه دوره‌های سنی جزو مخاطبان هلال احمر به شمار می‌روند و همین موضوع بر اهمیت این نهاد افزوده است.

وی با بیان اینکه نگاه دانش بنیان و علمی در هلال احمر وجود دارد، افزود: یک غرفه مخصوص دستاوردهای دانش بنیان فوریت‌های امدادی هلال احمر تعریف شده است.

فعالیت ۴۵۶ خانه هلال در گیلان

سرپرست هلال احمر گیلان با اشاره به فعالیت مرکز علمی و کاربردی این نهاد در استان، بیان کرد: گیلان صاحب تنها مرکز علمی و آموزشی در کشور است که در زمینه تربیت کادر متخصص و مدیران بحران فعالیت می‌کند.

سلیمی با اشاره به فعالیت ۴۵۶ خانه هلال در گیلان، اضافه کرد: خانه‌های هلال یک مدل کوچکی از جمعیت هلال احمر در روستاها و مناطق دور دست است.

وی با اشاره به سهم ۷۰ درصدی مناطق روستایی در تلفات حادثه‌ای، افزود: مناطق روستایی محور اصلی آموزش امداد و نجات هلال احمر قرار می‌گیرد.

سرپرست هلال احمر گیلان با بیان اینکه همه روستاهای استان صاحب خانه هلال می‌شوند، گفت: در صورت درخواست مسئولان روستایی و تأمین بسترهای اولیه همه روستاها می‌توانند دارای خانه هلال شوند و این آمادگی در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد.

سلیمی از پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی خانه‌های هلال در گیلان خبر داد و اضافه کرد: هیچ محدودیتی در افزایش تعداد خانه‌های هلال در گیلان وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204474

مهمترین اخبار ایران و جهان: