نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 07:30

خبر خوب| فتح قله‌ها با فتّاح

«فتّاح» با این نام بامسمایش، رونمایی شد و حسابی از کسانی که خواهان اقتدار و عظمت ایران اسلامی هستند، دلبری کرد و البته همزمان ترس در دل دشمنان ایران انداخت. اسرائیلی‌ها خیلی زود به این نتیجه رسیده‌اند که چهارصد ثانیه زمان، کافی است تا موشک هایپرسونیک فتاح، به اسرائیل برسد. ما که اصلاً چیزی نگفتیم، خودشان ترس به جانشان افتاده! البته که حق دارند. ایران قوی، واقعاً ترسناک است!

گروه خبر خوب: «فتّاح» با این نام بامسمایش، رونمایی شد و حسابی از کسانی که خواهان اقتدار و عظمت ایران اسلامی هستند، دلبری کرد و البته همزمان ترس در دل دشمنان و لرزه بر اندام آنها انداخت. 


واکنش جروزالم پست به رونمایی از فتّاح

جالب این جاست که ضمیر می‌گردد و مرجع خودش را پیدا می‌کند! اسرائیلی‌ها خیلی زود خود را مخاطب خاص «فتّاح» دانسته‌اند و با یک حساب سرانگشتی، به این نتیجه رسیده‌اند که چهارصد ثانیه زمان کافی است تا موشک هایپرسونیک فتاح، به اسرائیل برسد. بعضی‌ها هم غصه‌دار شده‌اند که بازار فروش سلاح‌شان کساد می‌شود و حساب و کتاب‌هایشان به هم ریخته است! ما که اصلا چیزی نگفتیم، خودشان ترس به جانشان افتاده! البته که حق دارند، ایرانی که روز به روز قوی‌تر می‌شود و خبرهای خوب پیوسته از گوشه و کنارش شنیده می‌شوند، واقعا برای بعضی ها ترسناک است!


به ازای هر فرزند، 100 میلیون تخفیف در فروش یا 10 میلیون تخفیف در پول پیش

خانه‌ای برای بچه‌دارها!

فصل جابه جایی خانه و اثاث‌کشی آغاز شده و بسیاری از ما به دنبال مسکن و مأوایی برای یک سال خانواده‌مان هستیم. شاید هم از در غیب، پولی به حساب‌مان حواله شده باشد و در تلاش برای خرید خانه باشیم. به جز قیمت‌های باورنکردنی، که همچون استخوانی در گلویمان فرومی‌روند، بعضی جمله‌ها هم در آگهی‌های مسکن، خار چشم‌مان می‌شوند. جمله‌هایی از این دست «اجاره فقط به زوج»، «آپارتمان دنج برای خانواده حداکثر سه نفره»، «از پذیرش خانواده بچه‌دار معذوریم». گاهی اوقات هم که تا پای معامله می‌رویم، اما دریغ که وقتی صاحب‌خانه از تعداد فرزندانمان مطلع می‌شود، عذر و بهانه‌ای می‌آورد و همه چیز لغو می‌شود. این‌ها واقعیتند اما همه واقعیت نیستند.
بخش دیگری از واقعیت، وجود مالکان و صاحب‌خانه‌هایی است که طرفدار بچه‌ها هستند و وقتی می‌شنوند که ما چند فرزند در خانه داریم، با تخفیف در مبلغ یا نشان دادن روی خوش، حمایت‌مان می‌کنند. آنها وجود فرزندان را مایه برکت می‌دانند و نگران آسیب‌های جزئی احتمالی به ملک‌شان نیستند.
نمونه بارزش، این هم‌وطن اصفهانی است که نشان داده حقیقتا حامی خانواده‌های پرفرزند است. حتی اگر شرایط معامله با این مالک خوش‌نیت را نداشته باشیم، همین نگاه زیبایش به موضوع، مشوق و مایه دلگرمی ماست. رزقت پربرکت جناب صاحب‌خانه!

 


پیک موتوری بامسئولیت در حال جمع کردن تکه‌های طلق شکسته‌اش

معلم مسئولیت اجتماعی

ما مسئولیم. حتی اگر مدیر هیچ اداره‌ و سازمانی نباشیم، حتی اگر هدایت چند انسان بر عهده‌مان نباشد، حتی اگر در ظاهر هیچ شغل و سمتی نداشته باشیم. ما مسئولیم، چون انسانیم، یک انسان عاقل و بالغ. ما مسئولیم و پای تعهدات‌مان می‌ایستیم. تعهدات ما، شاید کوچک باشند، شاید هم بزرگ، اما هیچ کدام بی‌اهمیت نیستند. چه بسیار کارهای کوچک و جزئی، که پیامدهای بزرگ و کلان در پی دارد. ما بی‌تفاوت نیستیم. ما وقتی باید کاری بکنیم، با یک «ولش کن!» ساده، از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنیم. 
مثل این جوان بافرهنگ که پیک موتوری است. طلق موتورش شکسته بود. به جای اینکه به هم بریزد، به باعث و بانی‌اش فحش بدهد و بعد گازش را بگیرد و برود، خودش را موظف دانست که همه قطعه‌های شکسته را تا آخر جمع کند. این پیک موتوری جوان، معلم «مسئولیت اجتماعی» ما شد. دمش گرم!

 

نسل جدید دوربین‌های ثبت سرعت

دوربین جدید به دنبال خلافکاران!

آقا بدبخت شدیم رفت! سابق بر این، هرچه قدر پلیس پیشرفت می‌کرد، ما با خودمان خیال می‌کردیم که همیشه یک گام از پلیس جلوتر هستیم و با شگردهای خودمان، نقشه‌های او را نقش بر آب می‌کنیم! اما خبرها حاکی از آن است که با پیشرفت تکنولوژی و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، ما مجرم‌های خرده‌پا، دست‌مان روز به روز بسته‌تر می‌شود و نیروی انتظامی، دارد بدجوری از ما جلو می‌افتد و خلاصه اوضاع قاراشمیش است!
نمونه‌اش همین نسل جدید دوربین ثبت سرعت. فناوران داخلی در شرکتی دانش‌بنیان، دوربین جدیدی برای ثبت سرعت ساخته‌اند که در هر نوع محوری، قابل استفاده است؛ در هر شرایط نوری کار می‌کند؛ از دوربین‌های خارجی که تا هفتصد متر را می‌بینند قوی تر است و تا ۱۲۰۰ کیلومتر را اشراف دارد؛ از نمونه خارجی ارزان‌تر است و خودش هم به محض رؤیت خلاف، به مرکز گزارش می‌دهد و جریمه را ثبت می‌کند. 
واقعا چرا؟! چرا نمی‌گذارید ما با سرعت هرچه تمام‌تر در جاده‌ها رانندگی کنیم و خودمان را به کشتن بدهیم؟! چرا جلوی هیجان‌طلبی و ماجراجویی ما را در جاده‌ها می‌گیرید؟! 

 


در انتظار رفع دغدغه مادران شاغل

در انتظار خبر خوب!

گاهی هم خبر خوبمان از نوع انتظار برای خبر خوب است! حتما مطلع هستید که ساعت کار ادارات، به ۶ صبح تغییر پیدا کرده است. حالا این تغییر که از جهت مصرف بهینه انرژی، اقدام درستی بوده، کار را برای چه کسانی سخت‌ کرده است؟ برای مادران کارمندی که فرزند کوچک دارند. ساعت کار مهدکودک‌ها تغییری نکرده و مادران برای حضور به موقع در محل کار، دچار چالش شده‌اند. 
مقدمه خبر خوب اتفاق افتاده و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفته از دولت تقاضا کرده تا ساعت آغاز به کار مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، تا ۸:۳۰ دقیقه شناور باشد. ما منتظریم تا خبر خوب اصلی هم محقق شود و راه‌حلی برای این مساله مادران کارمند، تمهید و اعلام گردد.

 


شهید مصطفی صدرزاده

نام و راه شهدا

از روز ۱۴خرداد، دوباره نام شهید«مصطفی صدرزاده»، سر زبان‌ها افتاده و در ذهن‌مان پررنگ شده است. شهیدی که خودش و یارانش، حلقه وصل افراد بسیاری با اسلام و اهل بیت(ع) هستند. عظمت جایگاه این شهدا زمانی بیشتر بر ما مشخص می‌شود که این جملات از امام راحل‌مان را در ذهن مرور می‌کنیم: «این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان (شهدا) می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت‌نامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و فکر کنید.»
از سلوک آقا مصطفی صدرزاده، خاطرات درس آموز متعددی نقل شده است. از جمله نسبتی که او با قشر مستضعف جامعه داشت. آشنایانش می‌گوین: «مصطفی در دستگیری فقرا فوق العاده بود. خیلی‌ها نفهمیدند. هیچ کس نمی‌داند که دست چه کسانی را گرفته است. برای ما از رسیدگی به مشکلات درسی‌شان تا پادرمیانی در خانواده‌ها، تا رسیدگی عاطفی و همدردی با مشکلات‌شان می‌گفت» این توجه به فقرا تا حدی بود که صدرزاده پایگاه تاسیس شده خود را رها می‌کند و در یکی از محلات به شدت فقیر هیئتی راه اندازی می‌کند؛ «یک روز مصطفی به من زنگ زد و گفت: «بیا برای شب ولادت حضرت ابوالفضل(ع) در هیئت جدید ما مداحی کن.» گفتم: «در یوسف آباد تهران جلسه دارم و به آنها قول دادم.» گفت: «این هیئتی که به تو می‌گویم در منطقه خیلی محروم و فقیر نشین است. ببین حاجی! برای خود آقا ابوالفضل بیا. من اینجا را راه انداختم برای خودش.» با او قرار گذاشتم و قرار قبلی را لغو کردم. وقتی به آنجا رفتم دیدم مصطفی چند بچه کوچک را دور خودش جمع کرده بود. از ظاهرشان می‌شد فهمید که وضعیت اقتصادی آنها چقدر ضعیف است». خدا ما را در ادامه دادن راه شهدا و گذشتن از بند تعلقات دنیایی، موفق بدارد.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267274

مهمترین اخبار ایران و جهان: