نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 18:41

کلاهبردار میلیاردی ارز دیجیتال در اردبیل دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار 7میلیارد تومانی ارز دیجیتال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرهنگ علی قهرمان طالع عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ۷ میلیارد تومانی ارز دیجیتال از ۲۳ نفر از شهروندان اردبیلی، کارآگاهان سایبری به بررسی پرونده پرداخته و موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند.

وی افزود: پس از بررسی و تحقیقات اولیه که با هماهنگی مقام قضایی انجام یافت، کارآگاهان سایبری به این نتیجه رسیدند که متهم با ایجاد تطمیع کاربرها و هم‌چنین وعده‌های توخالی در خصوص پرداخت سود ارز دیجیتال، شهروندها را تحریک به سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال و سپس کلاهبرداری از آنان کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: طی هماهنگی‌هایی با مقام قضایی و اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام یافته، متهم در مخفی‌گاه خود در یکی از روستاهای استان اردبیل شناسایی و دستگیر شد و پرونده تکمیلی نیز جهت بررسی‌های نهایی به مقام قضایی ارجاع داده شد.

قهرمان طالع گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال و شرکت‌های وابسته به آن هیچ‌گونه تضمین حقوقی و مالی نداشته و به هیچ وجه حساب‌های کاربری و بانکی خود را در اختیار کلاهبردارانی که با وعده‌های توخالی قصد تحریک آنها را دارند، نگذارند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا نیز به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271574

مهمترین اخبار ایران و جهان: