نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 17:23

بارش 26 میلی‌متر باران در یک ساعت!

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان زنجان به بارش 29 میلی‌متری باران در چند ساعت اشاره کرد و گفت: حدود 26 میلی‌متر از این بارش در یک ساعت یعنی از ساعت 12 و 30 تا 13 و 30 روی داد.

حسین سلطانی، کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان زنجان به بارش 29 میلی‌متری باران در چند ساعت اشاره و اظهار کرد: حدود 26 میلی‌متر از این بارش در یک ساعت یعنی از ساعت 12 و 30 تا 13 و 30 روی داد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان زنجان به ادامه افزایش ابر در غرب کشور اشاره و تصریح کرد: تا چند ساعت دیگر این ابرها به آسمان استان وارد و بارش‌هایی را موجب خواهد شد.

وی به ادامه بارش‌های رگباری و رعد و برق در استان زنجان تا اواخر امروز اشاره کرد و گفت: سامانه بارشی برای فردا تضعیف خواهد شد، ولی با توجه به وجود رطوبت در منطقه، احتمال وقوع بارش‌های محلی وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه میزان بارش ثبت شده مربوط به ایستگاه هواشناسی داخل شهر واقع در پشت شهربازی است، افزود: میزان بارش در مناطق دیگر شاید متفاوت باشد چرا که زنجان رادار هواشناسی ندارد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان زنجان ارائه اطلاعات دقیق‌تر در راستای هشدار به شهروندان را از مزایایی داشتن رادار هواشناسی به عنوان ی ابزار دقیق دانست و گفت: رادار هواشناسی امکان صدور هشدار نیم ساعت تا یک ساعت قبل از وقوع بارش را فراهم می‌کند تا آمادگی لازم در این حوزه هم به صورت دقیق ایجاد شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271474

مهمترین اخبار ایران و جهان: