نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 12:29

پوتین سپاه پاسداران روی حلقوم غرب است

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: سپاه امروز بسیار متفاوت‌تر و قوی‌تر از سپاه دیروز در عرصه‌ها و میادین حاضر شده و امروز پوتین سپاه پاسداران روی حلقوم غرب قرار گرفته است.

سردار غلامحسین محمدی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تکمیل پروژه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: سپاه با تکمیل این پروژه ملی با خنثی کردن توطئه بنزین دشمنان کشور را در این موضوع به خودکفایی رساند و به صادرکننده بنزین نیز تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه سپاه امروز بسیار متفاوت‌تر و قوی‌تر از سپاه دیروز است، خاطرنشان کرد: امروز پوتین سپاه پاسداران روی حلقوم غرب قرار گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی ۴۸ کشور ضمن حمایت و تجهیز رژیم صدام ایران را مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار داده بودند، افزود: ایران اسلامی در سایه وجود جوانان مؤمن و متعهد انقلابی روی پای خود ایستاده و در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی رسیده است.

محمدی اصل توان سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف زیرساختی را یادآور شد و بیان کرد: سدسازی، جاده‌سازی، تصفیه‌خانه، احداث خطوط انتقال آب گاز و نفت، سازه‌های شناور، بنادر و اسکله‌ها و تونل از جمله اقدامات زیربنایی سپاه برای اعتلای کشور است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی را به کمال رسانده است، ادامه داد: سپاه در مؤلفه‌های مختلف با قدرت پیش برندگی، افتخارآفرین و امیدآفرین بوده است.

محرومیت‌زدایی رسالت امروز سپاه است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اقدامات سپاه در استان اردبیل گفت: در بحث آب و خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در سال‌های پیشرو که جنگ آب است اقدامات مناسبی در امر تأمین آب شرب و آب کشاورزی در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام داده است.

محمدی اصل ساماندهی مزار شهدا در روستاها را از اقدامات اساسی سپاه برشمرد و تصریح کرد: در راستای برنامه‌های کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با کمک بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی، گلزار شهدای ۲۳ روستا ساماندهی شده است.

وی به آسفالت مسیرهای روستایی اشاره کرد و گفت: مسیر ۲۰ روستا به متراژ ۶۵ کیلومتر و جاده‌های حمل و نقل ۴۰ روستا به متراژ ۱۲۰ کیلومتر در حال انجام است و این در حالی است که زیرساخت جاده‌ای ۱۸ روستا نیز در دستور کار قرار دارد.

بازسازی ۸۶ مدرسه توسط گروه‌های جهادی

محمدی اصل با بیان بازسازی و نوسازی مساجد و مدارس اظهار کرد: در دو سال گذشته ۸۶ مدرسه توسط بسیج سازندگی سپاه اردبیل بازسازی و تجهیز شدند

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی متأسفانه ۹۱ روستا در استان اردبیل فاقد مسجد هستند، خاطرنشان کرد: مساجد ۱۱ روستا احداث و حسینیه دو هیئت مذهبی روستایی نیز بازسازی شدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه سپاه را یادآور شد و بیان کرد: ۹۴۸ قرض‌الحسنه محله محور راه‌اندازی شده و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان نیز وام اشتغالزایی نیز در اختیار کارگاه‌ها و مشاغل خانگی قرار داده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202130

مهمترین اخبار ایران و جهان: