نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 15:07

انقلاب اسلامی به دنبال استقرار عدالت اجتماعی در جامعه است

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی بر مبنای قانون و تحقّق اسلام در زندگی مردم و درآمدن به صورت یک جامعه نمونه اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: رحلت امام خمینی (ره) در دوره و شرایط حساسی از نظام بین‌الملل رخ داده و حساسیت را زیاد کرده بود.

وی افزود: کشور در شرایطی امام خمینی (ره) را از دست داده بود که با بحران‌هایی همچون پایان جنگ و آغاز دوره بازسازی، فروپاشی نظام کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی، حرکت جهان به سوی یک نظم نوین تک قطبی با محوریت ایالات متحده روبرو بود.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی گمان می‌کردند که در این شرایط، دورانی جدید با مشخصاتی متمایز از دوران حیات امام راحل در ایران آغاز شده که در آن حرکت مردم در چهارچوب ارزشهای انقلاب کُند شده و یا عقب گرد می‌کند اما در پایان عزای عمومی چهل روزه به مناسبت رحلت رهبر فقید انقلاب، آیت الله خامنه ای پیامی ۱۰ بندی خطاب به مردم ایران صادر کردند که گذشته از تجلیل نسبت به امام راحل و قدردانی نسبت به عزاداریِ مردم برای ایشان، وظایف دولت و ملّت را در تداوم راه امام خمینی در این فصل تازه با این محورها و راهبردها تبیین می‌کرد.

وی تاکید کرد: زنده نگهداشتن یاد و راه امام (ره)، حفظ انسجام و وظیفه شناسی اقشار مختلف مردم، به خصوص گروه‌های مرجع مانند عالمان دینی و روشنفکران و هنرمندان، وحدت ملی، حفظ شعائر اسلامی تا ساخت کشوری نمونه از نظر رفاه، عدالت، اخلاق و معنویت، دشمن شناسی و آمادگی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، دعوت به مشارکت جدی مردم در همه پرسی قانون اساسی و انتخابات ریاست جمهوری از جمله مفاد این پیام بود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: با شروع عملی سیاست‌های بازسازی کشور که بعدها به دوران سازندگی مشهور شد و سرلوحه قرار گرفتن ادبیات توسعه غربی و مغفول ماندن هدف اساسی انقلاب یعنی پیشرفت عدالت محور از نظر کارگزاری، در بدنه نیروهایی که تا پیش از آن معتقد به خط امام به شمار می‌رفتند، به تدریج چرخش‌ها و فرسایش‌هایی رخ داد که پیشبرد امور در بالاترین سطوح مدیریتی را با دشواری‌هایی روبه رو می‌کرد و به این ترتیب ضرورت داشت که ضمن حفظ روحیه انقلابی و جلوگیری از ریزشها، هم مواضع کشور در برابر فشارهای بیگانگان حفظ شده و هم کارآمدی انقلاب در مقام سازندگی نمود آشکارتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه تصمیمات راهبردی مقام معظم رهبری برای حفظ ثبات کشور تعیین کننده بود، تاکید کرد: رفتار مقام معظم رهبری برای ابقاء منصوبین امام و حمایت مردم از ایشان و رئیس جمهور زمینه ساز ایجاد فضای همدلی در کشور و شکست توطئه‌های دشمن بود.

امام جمعه محمودآباد عنوان کرد: در طول انقلاب اسلامی و مخصوصاً پس از رحلت امام خمینی (ره) حفظ وحدت کلمه به مثابه رمز پیروزی بوده و تلاش شده عزّت و کرامت انقلابی جمهوری اسلامی و ملّت ایران در مناسبات بین‌المللی تداوم یابد.

وی تاکید کرد: استقرار عدالت اجتماعی و قسط اسلامی بر مبنای قانون و تحقّق اسلام در زندگی مردم و درآمدن به صورت یک جامعه نمونه اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: تکیه بر مردم و حاکمیت اراده و خواست و تشخیص آنان، همکاری دولت و ملّت و پیوند عاطفی و عقیدتی مردم با مسئولان و سازندگی کشور و آبادسازی سرزمین ایران همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی در پایان یادآور شد: گسترش دانش و تحقیق و رشد علمی و شکوفایی استعدادهای انسانی و گسترش آگاهی و معرفت عمومی از دیگر اهداف انقلاب اسلامی بوده و تلاش شده هم در دوره امام خمینی (ره) و هم در دوره مقام معظم رهبری حفظ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1256874

مهمترین اخبار ایران و جهان: