نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 09:39

سلاجقه: برخی طرح‌های محیط زیست به لحاظ دستاورد علمی مهم است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی طرح‌های سازمان محیط زیست به لحاظ دستاورد علمی اهمیت دارد؛ گرچه ممکن است نتیجه مطلوبی در آن‌ها حاصل نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در حاشیه سفر به سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به میزان اثربخشی طرح‌های این سازمان به‌ویژه تکثیر یوزپلنگ آسیایی اظهار کرد: طرح‌هایی وجود دارند که مباحث علمی آن‌ها مهم‌تر از سایر موارد است.

وی تصریح کرد: وقتی پرتاب ماهواره‌ای صورت می‌گیرد و می‌دانیم که با وجود هزینه‌های زیادی که این طرح دارد، توفیق در نتیجه شاید قطعی نباشد، اما باز هم فرآیند علمی متوقف نمی‌شود.

سلاجقه تصریح کرد: امکان دارد نتیجه نهایی این پرتاب ماهواره موفقیت‌آمیز نباشد، اما خود اقدام برای اجرا و طی فرایندهای آن، یک دستاورد و تجربه علمی ارزشمند محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه حیات‌وحش هم همین‌طور است و ما ممکن است طرح‌هایی اجرا کنیم که نتیجه مطلوب را نداشته باشد، اما به لحاظ علمی مهم است.

معاون رئیس جمهور گفت: شاید در یک طرح علمی حوزه محیط زیست نتیجه مطلوبی که می‌خواهیم حاصل نشود، اما دستاوردهای علمی که با خود به همراه دارد، برایمان مهم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز باید به سمتی حرکت کنیم که خود مردم و تشکل‌های مردمی در راستای حفاظت از محیط زیست وارد میدان شوند و به کمک دولت بیایند.

سلاجقه بیان کرد: الگویی برای واگذاری نگهداری حیات‌وحش به دست مردم وجود دارد که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی امروز باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در این الگوی مهم، باید شاهد نقش‌آفرینی مردم در حفظ محیط زیست باشیم و این امر مهمی است.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز با استقبال رسمی استاندار و شماری از مسؤولان استانی، وارد سمنان شد.

وی پس از ادای احترام به ساحت شهید گمنام آرمیده در محوطه استانداری سمنان با استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1220274

مهمترین اخبار ایران و جهان: