نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 13:51

اطلس سرمایه‌گذاری زنجان خردادماه نهایی می‌شود

زنجان-استاندار زنجان به ارتقای شاخص‌های اقتصادی تأکید کرد و گفت: اطلس سرمایه‌گذاری زنجان خردادماه نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر پنجشنبه در جلسه پنجره واحد سرمایه‌گذاری اظهار کرد: مسئولان اگر نتوانند گره‌ای از مشکلات مردم این مملکت باز کنند و صرفا بر مبنای چارچوب قانونی چند تصمیم بگیرند اما حل مسئله برای آن‌ها اهمیتی نداشته باشد، کاری از پیش نبرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در زمان رونق فروش نفت، این دیدگاه که دولت متولی همه امور است، رواج داشت، ابراز کرد: یک زمان عمده پروژه‌ها توسط دولت اجرا می‌شد و با وجود اینکه برخی اقدامات عمرانی، زیربنایی است اما مدل پیشرفت تغییر کرده است

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه کشور به هر دلیل و روشی باید مدل پیشرفت را در پیش گیرد، بیان کرد: باید اقتصاد استان را بزرگ و حجیم و تولید ثروت کنیم و سرانه GDP را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید با توسعه پروژه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و سایر موارد حجم اقتصاد را افزایش دهیم، تصریح کرد: زمانی که حجم اقتصاد بالا رود، اشتغال، سرانه درآمد و مواردی از این دست نیز افزایش می‌یابد و برای تحقق این امر باید حلقه‌های زنجیر در کنار یکدیگر قرار گیرد.

افشارچی روند تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان زنجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: تا پایان خردادماه این اطلس نهایی می‌شود و مدیران بر اساس این اسناد می‌توانند از رویکردها اطلاع یابند و برنامه‌های خود را طبق آن تنظیم کنند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری یکی از مولفه‌های مهم در حوزه اقتصادی است، عنوان کرد: برخی از میدران اهمیت سرمایه‌گذاری را درک نکرده‌اند، در حالی که باید نسبت به پاسخ به استعلامات و پیدا کردن راه حل تعهد و مسئولیت داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری دولتی کمرنگ شده است، باید اجازه دهیم شرکت‌های خصوصی پای کار بیایند و رشد کنند؛ چراکه این کار به سیستم دولتی در بالا رفتن نرخ اشتغال، افزایش درآمدهای مالیاتی و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در ۹۰ درصد موارد اگر خودمان مشکل ایجاد نکنیم در حل مسائل مشکل نداریم، این در حالی است که بسیاری از دستگاه‌ها در درگاه کسب مجوز دیر به استعلام‌ها پاسخ می‌دهند و این موضوع سبب پایین آمدن رتبه زنجان شده است.

افشارچی به ریسک‌پذیر بودن مدیران و ایجاد وفاق و همدلی بین دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: پاسخ به استعلام‌ها نباید مشروط شود بلکه باید صریح، دقیق و سریع باشد و اجازه توقف کار ندهد و باید چرخ‌های حرکتی سیستم در مسیر پیشرفت روغن‌کاری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220774

مهمترین اخبار ایران و جهان: