نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 16:39

آغاز معاینه پزشکی ۵۴۸ نفر از حجاج گیلانی

رشت- سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در آستانه اعزام حجاج به خانه خدا، فرآیند معاینه پزشکی ۵۴۸ نفر از حجاج گیلانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی سلیمی بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: حجاج بیت‌الله الحرام از استان گیلان در قالب حج تمتع مورد معاینه جسمی قرار گرفته تا سلامت آنها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

سلیمی افزود: حجاج گیلانی به همراه عوامل کاروان آنان، امسال در قالب سه کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که فرآیند معاینه پزشکی آنها علاوه بر رشت، در شهرستان‌های تالش، رودسر و آستانه اشرفیه شروع شده تا حجاج از لحاظ سلامت مورد معاینه دقیق‌تر قرار گیرند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: این فرآیند تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و تیم پزشکی ما تلاش می‌کنند تا حجاج بیت‌الله الحرام را مورد معاینه جسمی قرار داده و سلامت روحی آنها را نیز مورد ارزیابی قرار دهند، همچنین در این فرآیند کلیه مدارک پزشکی در سامانه حج پزشکی ثبت و بارگذاری و کمیسیون‌های پزشکی برای حجاج پرخطر صورت گرفت و واکسیناسیون آنان نیز آغاز شده است.

در ادامه «رحمان شهابی» مسئول پزشکی حج و زیارت هلال احمر گیلان گفت: حجاج علاوه بر معاینه پزشکی، باید در مورد بیماری‌های احتمالی خود به پزشک معالج گزارشی را ارائه داده و کلیه مدارک پزشکی مورد نیاز را نیز برای اطلاع از سلامتی خود به مراکز معاینه ارائه کنند.

شهابی افزود: امیدواریم با همکاری حجاج بتوانیم در حج امسال سلامت آنها را حفظ کرده و تمامی حجاج ایرانی با سلامتی کامل به خانه خدا مشرف شده و از این سفر معنوی بازگردند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون حجاج نیز قبل از عزیمت آنها با همکاری تیم واکسیناسیون جمعیت هلال احمر انجام می‌شود و اعزام اکیپ‌های پزشکی را نیز به همراه حجاج به مکه و مدینه شاهد خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211630

مهمترین اخبار ایران و جهان: