نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 18:46

آمادگی پذیرش و تردد 500 هزار زائر از مرز باشماق فراهم می‌شود

استاندار کردستان گفت: در سال جاری باید آمادگی پذیرش حتی تا ۵۰۰ هزار زائر را در مرز باشماق را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان بعدازظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) با محوریت کمیته سیاسی و کنسولی که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به اینکه انتخاب مرز باشماق برای تردد زائران دیر اعلام شد اما دستگاه‌های استان خدمات خوبی ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در پیش‌بینی‌ها و اجرای موضوعات باید تلاش کنیم، کمترین مشکل داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در فرصت باقی‌مانده تا اربعین، کمیته‌ها حداقل دو هفته یکبار تشکیل شود.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت سامانه منتاک، افزود:  تمام پروژه‌های و فعالیت‌های ستاد اربعین در این سامانه باید ثبت و اجرایی شود چراکه بر اساس این خوداظهاری‌ها، پروژه‌های استان ارزیابی می‌شود، هم چنین کمیته‌های ارزیابی نظارت مستمر بر سامانه منتاک داشته باشند و پروژه‌ها را پیگیری کنند.

زارعی.کوشا تاکید کرد: هماهنگی‌هایی در سطح فراملی با اقلیم  و عراق انجام شود.

استاندار کردستان بر لزوم هماهنگی بین استانداری کردستان و آذربایجان غربی و ستاد اربعین این دو استان تاکید کرد و گفت: بخش عمده‌ای از مسیر بین این دو استان مشترک است و ایجاد موکب مشترک بین این دو استان می‌تواند ارائه خدمات بهتری را به دنبال داشته باشد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه آمادگی و برآورد آمار بهتر از سال گذشته است، گفت: در سال جاری باید آمادگی پذیرش حتی تا ۵۰۰ هزار زائر را در مرز باشماق را داشته باشیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت موضوع اطلاع‌رسانی، اذعان کرد: برای راهنمایی و هدایت درست زائران و رفع دغدغه‌ها باید اطلاع رسانی بیشتری با ایده‌های جذاب داده شود.

وی گفت: سیاست ستاد اربعین استان کردستان این است که از مواکبی که با سیاست ستاد فعالیت می‌کنند حمایت کنیم، اما موکب‌هایی که در کربلا مستقر می‌شوند نیازمند کار تجمیعی است و باید آبروی استان حفظ شود‌‌.

کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه بر لزوم ثبت پروژه‌های زیرساخت اربعین در سایت منتاک تاکید کرد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مختلف ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۹ پروژه در سه سطح تعریف شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۴ پروژه اولویت‌دار با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تا پایان تیرماه انجام می‌شود و مابقی پروژه‌ها برای سال‌های آینده تکمیل خواهد شد.

کاوه شیرزادی، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در صورت آماده سازی زیرساخت تلاش می‌کنیم دفتری در مرز باشماق ایجاد کنیم تا زائرانی که موفق به ثبت‌نام در سامانه نشدند، ثبت‌نامشان در مرز صورت گیرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211930

مهمترین اخبار ایران و جهان: