نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 16:27

توفان و گرد و خاک آسمان اصفهان را درنوردید/ سرعت وزش باد به 100 کیلومتر رسید

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و توفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک تا روز چهارشنبه در بسیاری از مناطق استان ادامه خواهد داشت.

لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی تا روز پنجشنبه آسمان استان به صورت صاف و گاهی قسمتی ابری خواهد بود.

وی افزود: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و توفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک تا روز چهارشنبه در بسیاری از مناطق استان ادامه خواهد داشت.

امینی با بیان اینکه سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب شدیدتر خواهد بود، گفت: از روز چهارشنبه بعدازظهر دما روند افزایشی خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دما در نیمه شمالی استان طی ۲۴ ساعت آینده ۵ تا ۷ درجه کاهش خواهد داشت، بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۱ و کمینه فردا صبح ۱۳ درجه و بادرود و چوپانان با ۳۵ و بویین میاندشت با ۲ درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان گفت: سرعت وزش باد در سمیرم به ۱۰۰ کیلومتر و در شهر اصفهان به ۸۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

امینی با بیان اینکه سرعت وزش باد در مناطق جنوبی استان به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید، خاطرنشان کرد: وزش باد تا روز چهارشنبه ادامه دارد و اوج آن روز گذشته و امروز بوده و فردا از سرعت آن کمی کاسته می‌شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1214230

مهمترین اخبار ایران و جهان: