نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 22:22

کوتاهی در امر ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی رخ داده است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کوتاهی در حوزه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی رخ داده است، گفت: جبران این امر نیازمند پاسداشت زبان فارسی حتی در مکاتبات اداری و نام اماکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه امروز دشمن نه با سلاح جنگی بلکه با ابزارهایی مانند فرهنگ به جنگ ملت‌ها می‌رود، ابراز داشت: امروز با موضوعی به نام تهاجم فرهنگی در نبرد با دشمن مواجه هستیم که ابزار و لازمه پیروزی این جنگ تنها ترویج فرهنگ است.

وی ضمن بیان اینکه تغییر ذائقه موسیقی و فرهنگ نشان دهنده وجود کوتاهی در امر ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است، افزود: با توجه به غنای شعر فارسی می‌بایست در این حوزه فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان یکی از راهکارهای پیشنهادی استفاده از اسامی ایرانی و فارسی بر اماکن عمومی است، ابراز داشت: پاسداشت زبان و ادبیات فارسی باید در مکاتبات اداری نیز به وضوح مشاهده شود.

مطیع ی بابیان اینکه می‌بایست از نامگذاری با الفاظ ناملموس و فرهنگی به طور جد پرهیز شود، تصریح کرد: داشتن تعصب در حفظ و نگهداری زبان فارسی و مادری یک وظیفه عمومی که باید برای آن بستر سازی مناسب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه زبان فارسی ریشه دار در فرهنگ، تمدن، هویت و اصالت یک ملت است، افزود: از مسئولان ادارات انتظار می‌رود نسبت به این مهم در مکاتبات اداری خود حساسیت و دقت لازم را به خرج دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214774

مهمترین اخبار ایران و جهان: