نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 00:33

راه‌اندازی پویش «نذر قرآن» در لرستان

خرم‌آباد- مدیر ستاد کانون های فرهنکی و هنری مساجد لرستان از راه‌اندازی پویش «نذر قرآن» با رویکرد ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق محرو این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پویش «نذر قرآن» با رویکرد ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق محروم راه اندازی شده است.

راه‌اندازی پویش «نذر قرآن» در لرستان

وی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به‌ویژه در مناطق محروم با آن مواجه هستند، بحث کمبود قرآن است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، افزود: برای رفع مشکل کمبود قرآن در مساجد پویشی با عنوان «نذر قرآن» در استان لرستان راه اندازی شده است.

چگنی، ادامه داد: این پویش با هدف جلب حمایت خیران و جمع‌آوری قرآن‌های اضافه موجود در منازل راه‌اندازی شده است.

وی با دعوت از مردم، افراد توانمند و خیران برای مشارکت در این امر خداپسندانه، افزود: در هر منزلی ممکن است بیش از یک جلد کتاب قرآن وجود دارد که می‌تواند به مساجد اهدا شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، عنوان کرد: این پویش با رویکرد تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ قرآنی در مناطق محروم اجرایی شده است.

چگنی، اظهار کرد: به منظور برگزاری محافل قرائت و تفسیر قرآن کریم در مساجد محلات کم برخوردار و کمبود نسخ قرآن، امید می‌رود با مشارکت مردم و خیران با نذر کتاب قرآن خانگی یا تهیه نسخ نو، در رونق بخشیدن به این محافل نورانی اقدامی مؤثر صورت پذیرد.

وی افزود: مردم و خیران می‌توانند نذورات خود را به آدرس خرم آباد، میدان ۲۲ بهمن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرتان تحویل دهند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار کرد: شماره تماس (۰۹۱۶۸۵۹۰۶۹۰ «کرمیان») و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۱۳۱۷۵۷۹۵ (به نام ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان) برای مشارکت مردم در این امر خدا پسندانه اعلام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1251074

مهمترین اخبار ایران و جهان: