نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 06:55

خوشحال باشید؛ بارش باران بهاری در راه کرمانشاه/ هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه ای بارشی از اواسط وقت امروز (جمعه) تا عصر یکشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه ای بارشی از اواسط وقت امروز (جمعه) تا عصر یکشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار که از ظهر شنبه تا بعدازظهر یکشنبه و در نیمه شمالی و نواحی غربی شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه‌آباد، کرمانشاه، کنگاور، صحنه، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب ، اسلام‌آباد غرب و دالاهو از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ افزون بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها نیز همراه شود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه احتمال این که وزش باد حاصل از سامانه مذکور، طی ساعاتی از عصر امروز تا ظهر شنبه، هوای استان را ه‌در مناطق مرزی غبارآلود کند؛ چندان دور از انتظار نیست. همچنین دمای هوا که طی امروز افزایش می‌یابد؛ در روزهای شنبه و یکشنبه به شکلی محسوس کاهش خواهد یافت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1222174

مهمترین اخبار ایران و جهان: