نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 17:13

ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کردستان بی‌نظیر است

استاندار کردستان، همجواری با کشور عراق، داشتن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک و مردمانی سختکوش و مولد را از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های کردستات برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری توت‌فرنگی کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان ترکیبی از مواهب بی‌نظیر خداوندی و میراث‌های ملموس و ناملموس است و اورامان و چشم‌اندازها و درخت‌های بلوطش که در دنیا بی‌نظیر است.

استاندار کردستان زریوار مریوان به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا و دشت‌های حاصلخیز قروه و دهگلان را یکی دیگر از ظرفیت‌های کردستان ذکر کرد و گفت: سختکوشی و مهربانی مهم‌ترین شاخصه مردمان کردستان است که در استفاده از این ظرفیت‌ها تاثیرگذار هستند.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: مردم سختکوش مناطق سیروان سنندج برای تولید توت‌فرنگی و سایر محصولات باغی، خاک حاصل‌خیز را از پایین‌دست به بالادست انتقال می‌دهند و این بیانکر سختکوشی مردم کردستان است.

وی اذعان داشت: این همایش فرصتی مغتنم برای متولین و مدیران و دست‌اندرکاران تولید است که زمینه را برای تکمیل ایجاد زنجیره ارزش بخصوص در تولیدات باغی و خاصتا توت‌فرنگی فراهم می‌کند.

به گفته زارعی‌کوشا، کردستان هر چند بواسطه اتفاقاتی که در طول دوران‌ها و خاصتا در درگیری دوران دفاع مقدس فرصت‌هایی را از دست داده است اما ظرفیت‌هایی نظیر همجواری با عراق و بویژه کردستان عراق با فرهنگ و زبان مشترک و برخورداری از ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که می‌توان از آنها در راستای رونق اقتصاد و تولید استفاده کرد.

وی خطاب به سرمایه‌‌گذاران و فعالان اقتصادی حاضر در این همایش عنوان کرد: شماها که در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری نقش موثری ایفا می‌کنید برای بالابردن سطح کشت و ارزش افزوده بیشتر کمک کنید.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238174

مهمترین اخبار ایران و جهان: