معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ دانشآموزان از روز ۲۸ فروردین تا ۲۱ خردادماه انجام میشود.
حسین حسنلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com صورت خواهد گرفت.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این اقدام در راستای نظارت نظاممند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی انجام میشود، عنوان کرد: ثبت سفارش کتابهای درسی در همه دورهها اعم از عادی، استعدادهای درخشان و دانشآموزان با نیازهای ویژه از طریق این سامانه انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند، اضافه کرد: در شیوه فردی، والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند.
حسنلو اضافه کرد: در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام میکنند.
سنادمعاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه والدین یا مدیران مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش و کتب فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی میتوانند برای تهیه کتاب ثبتنام کنند، اضافه کرد: مدیران از روز ۲۸ فروردین تا ۲۱ خردادماه اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی کنند.
وی عنوان کرد: ثبتنام و سفارش بسته آموزشی دانشآموزان پایه آمادگی مقدماتی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول پیشحرفهای استثنایی و دانشآموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفهای استثنایی از تاریخ ۵ تیر تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ صورت خواهد گرفت.
حسنلو با اشاره به اینکه در مواردی که ممکن است دانشآموز به دلایلی مانند تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشد، افزود: برای اصلاح سفارش قبلی خود میتواند پس از ثبتنام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ اقدام کنند.
وی اضافه کرد: ثبت و سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانشآموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتابهای درسی دانشآموزان استثنایی از طریق سامانه ذکر شده و برابر جدول تقویم زمانی انجام میشود و کتابهای درسی نیز بر اساس سفارشها ثبت شده در سامانه توزیع میشود.
انتهای پیام/73009
انتهای
شناسه خبر: 209874