نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 18:07

نذر تخصص در دستور کار مجمع خیرین کشور قرار دارد

اراک- رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور گفت: این مجمع اجرای دو طرح بانک زمان و نذر تخصص را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله بوربور ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح و راه اندازی مجمع خیرین استان مرکزی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های میان مدت این مجمع جریانی به نام نذر تخصص است که مطالعات آن انجام و اساسنامه و نرم افزار آن تهیه شده است.

وی افزود: در این طرح هر کسی با هر تخصصی که دارد به افرادی که به آن تخصص نیاز دارند، بدون چشم‌داشت خدمات ارائه می‌دهد و نذر تخصص با تهیه اساسنامه‌ای مدون مصوب شده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور ادامه داد: مجمع خیرین کشور همچنین در برنامه درازمدت نیز بانک زمان را در ۲ سال و نیم فعالیت طراحی کرده است که نرم افزار و ساختار آن سازماندهی شده تا در قالب ماده واحده به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد و در برنامه هفتم گنجانده شود.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، هشت و نیم میلیون نفر، سالمند هستند، افزود: در ۲۰ سال آینده این جمعیت به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید که ارائه خدمات به این جمعیت به سختی ممکن خواهد شد، بنابراین باید تدابیر لازم برای ارائه خدمات به این جمعیت از اکنون پیش‌بینی شود و برای آنکه کشور در آینده دچار مشکل نشود باید تدابیر لازم جمعیتی در بانک زمان اندیشیده شود.

بوربور ادامه داد: مجمع خیرین در سنوات گذشته در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های خوبی داشته به طوری که مجمع خیرین مسکن ساز تاکنون ۴۲ هزار مسکن ساخته و تحویل نیازمندان داده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ مجموعه خیرین عضو این مجمع هستند، گفت: خوشبختانه این مجمع در دوران کرونا ۴۲۰ میلیارد تومان کمک کرد که در ارزیابی وزارت بهداشت و درمان به عنوان شاخص ترین مجموعه در زمینه کرونا معرفی و تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 991174

مهمترین اخبار ایران و جهان: