نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 10:43

برگزاری دو مراسم دسته روی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در زاهدان

زاخدان-مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، از برگزاری دو مراسم دسته روی در روز سه شنبه، سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در زاهدان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین منصور باقر بیک تبریزی، در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) افزود: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) دو مراسم دسته روی در زاهدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم دسته روی شامل دسته روی از مسجد حضرت ولی عصر (عج) تا مسجد مولای متقیان (ع) از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه و مسیر دوم از مسجد قدس در شریعتی شمالی تا مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) کوچه غلام سرور از ساعت ۱۰ صبح است.

وی اظهار کرد: در این روز ۷۲۷ هیئت مذهبی، هزار مسجد، تکایا، حسینیه‌ها، فاطمیه‌ها و خانه‌های دین و زندگی استان نیز در ساعات مختلف با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استانی و کشوری به سوگواری و عزاداری خواهند پرداخت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پس از اولویت‌سنجی محورهای‌محتوایی و هم‌اندیشی جامعه فعالان هیئتهای سیستان و بلوچستان، شعار "ما فقط زیر پَرِ چادرتان آرامیم" به‌عنوان شعارمشترک جامعه محبان‌اهل‌بیت (ع) و هیئتهای استان در ایام فاطمیه ۱۴۰۱ انتخاب شده است.

وی به اجرای سایر برنامه‌های این روز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح خانه مادری توسط امور بانوان سازمان تبلیغات و شبکه‌های مردمی بانوان از جمله شبکه کانون مداحان بانوان، شبکه هیئتهای مذهبی بانوان، شبکه نخبگان و دانشجویان، شبکه مبلغات، شبکه بانوان فرهیخته، شبکه شریک الامام و شبکه رابطین خانه‌های دین و زندگی، اجرای پوشش‌هایی از جمله پویش نصب پرچم مادری در روزه‌های خانگی، پویش "هر روضه یک کار خوب"، پویش عهدنامه خوانی با قرائت فردی یا گروهی در قالب بستن عهدی با حضرت زهرا (س) توسط دختران و بانوان، اجرای گعده های رفیقانه وگفت وگومحور در حاشیه مراسمات در هیئات و روضه‌های خانگی ویژه بانوان و دختران، برپایی نمایشگاه کتاب و ساخت خانه مادری به صورت نمایشگاهی، اعزام مبلغه های توانمند در خصوص امر جهاد تبیین به خانه‌های دین و زندگی و هیئات مذهبی بانوان، برگزاری همایش‌ها و تجمعات بانوان فاطمی در سراسر استان از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 937930

مهمترین اخبار ایران و جهان: