نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 09:59

افزایش تراکم ساخت‌وساز در بجنورد به‌زودی نهایی می‌شود

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی کشور گفت: طرح افزایش تراکم ساخت و ساز یا طبقات در بجنورد تا قبل پایان سال نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، یوسف مغروری، نماینده خراسان شمالی در شورای عالی کشور، صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته طرح افزایش تراکم ساخت و ساز یا طبقات در بجنورد تا قبل پایان سال نهایی خواهد شد.

وی گفت: اجرای این طرح موجب ارزان شدن قیمت ساختمان و حفظ سرمایه های استان می شود.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی کشور افزود: پس از مکاتبات و رایزنی های انجام گرفته با وزارت راه و شهرسازی و تعامل وزارت کشور در سفر ریاست محترم جمهوری به استان و متعاقب آن تفویض اختیار تعیین تکلیف این مساله از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به کمیسیون ماده ۵ استان، این طرح در استان مورد بررسی قرار گرفت.

مغروری بیان داشت: در بررسی های کارشناسانه که در کمیته فنی ذیل کمیسیون ماده ۵ انجام شد شاخص هایی همچون ضوابط و مقررات، وضعیت حوزه پیرامونی، تحلیل وضعیت نظام حمل و نقل وترافیک، ویژگی های کالبدی، جمعیت پذیری، خط آسمان، سایه اندازی، عرض معابر و سرانه خدماتی همچون درمان و آموزش و فرهنگی و دسترس پذیری دستگاه‌های خدمات رسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد خاطر نشان کرد: نهایتا طبق جمع بندی کمیته فنی، این طرح در سه محدوده و‌ با رویکرد متفاوت به اجرا در خواهد آمد که شامل هسته مرکزی و بافت فرسوده، رینگ یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی و نهایتا حواشی شهر خواهد بود .

وی گفت: در بافت فرسوده و هسته مرکزی همان قوانین و ضوابط قبلی به اجرا درخواهد آمد و با لحاظ نمودن شاخص ها و آیین نامه های موجود یک سقف افزایش خواهد یافت، در محدوده میانی یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی نیز یک سقف ولی در حواشی ۲ سقف افزایش طبقات خواهیم داشت.

عضو شواری شهر بجنورد افزود: در تمامی این محدوده ها ملاحظات و شاخص هایی که در کمیته فنی بررسی شد به ویژه جمعیت پذیری، آرایش پارکینگ و خط آسمان و سایه اندازی وعرض معبر مد نظر قرار خواهد گرفت.

مغروری تصریح کرد: معابر ۶ متری بدون افزایش و غالب معابر ۸ تا ۱۸ متر یک طبقه و معابر ۲۰ و بالای ۲۰ متر با رعایت معیارها دو طبقه افزایش تراکم خواهند داشت.

وی در پایان گفت: پیشنهادات کمیته فنی به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده تا پس از تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال گردد  و با موافقت این شورا به اجرا در آید که این فرآیند تا قبل از پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 954074

مهمترین اخبار ایران و جهان: