نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 17:00

امارات، تاریخ یهود و افسانه «هولوکاست» را وارد برنامه آموزشی می‌کند

سفارت امارات در آمریکا اعلام کرد، مطالعات مرتبط با آنچه «هولوکاست» و «تاریخ یهود» خواند، به برنامه‌های درسی مدارس ابتدایی و متوسطه این کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت امارات عربی متحده در ایالات متحده آمریکا طی بیانیه‌ای و بعد از اعلام خبر راه‌اندازی اولین و تنها «موزه هولوکاست» در دبی، از اضافه شدن مطالعات مربوط با افسانه «هولوکاست»، به برنامه‌های درسی مدارس این کشور خبر داد.

افسانه هولوکاست که گاهی از آن به نام بزرگ‌ترین دروغ تاریخ معاصر نیز یاد می‌شود، ادعای صهیونیست‌هاست مبنی بر اینکه حدود شش میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم، به شکل هدفمند و به این دلیل که «یهودی» بوده‌اند، در اتاق‌های گاز کشته سپس در کوره‌های آدم‌سوزی، سوزانده شده‌اند.

تحقیق در خصوص صحت چنین ادعایی یا انکار آن در اروپا و آمریکا معمولا با تقابل (غیررسمی) و فشار و گاهی مجازات حبس روبه‌رو می‌شود. انکار این افسانه در آلمان غیرقانونی است و جرم تلقی می‌شود. نمونه بارز این موضوع، رابرت فوریسون استاد دانشگاه‌های فرانسه است که به دلیل نگارش مقالات علمی در اثبات افسانه بودن این ادعا، در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه اخراج و از تدریس محروم و بارها به دادگاه کشیده شد.

پایگاه خبری «آی‌۲۴» رژیم صهیونیستی، درباره اضافه شدن مطالعات هولوکاست به برنامه درسی در امارات گزارش داد: «ابتدا خبرها درباره تأسیس اولین و تنها موزه هولوکاست برای جهان عرب در دبی بود؛ اما امروز سفارت امارات عربی متحده در ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد مطالعات هولوکاست را در برنامه‌های درسی مدارس قرار دهد». 

این پایگاه خبری در ادامه گزارش خود از بیانیه امروز سفارت دبی در واشنگتن نوشت: «امارات این برنامه درسی را با کمک مرکز اسرائیلی یاد واشم اسرائیلی اجرا خواهد کرد؛ این کشور  در بیانیه خود، مطالعات در خصوص هولوکاست را برای تمام بشریت، ضروری توصیف کرده است».

 

وبگاه شبکه «المیادین» نیز امروز در این باره گزارشی از واکنش رسانه‌های عبری منتشر کرد و نوشت: «روزنامه یدیعوت آحارونوت پس از گنجاندن مباحث مربوط به هولوکاست در برنامه‌های آموزشی امارات می‌گوید که فرزندان امارات به مطالعه تاریخ یهود مشغول خواهند شد؛ امری که باعث شد تا وزیر خارجه اسرائیل این تصمیم امارات را تاریخی توصیف کند».

این رسانه عبری با استقبال گسترده از اعلام سفارت ابوظبی در واشنگتن مبنی بر «گنجانده‌شدن مطالبی درباره هولوکاست در برنامه‌های درسی مدارس ابتدایی و متوسطه امارات»، این موضوع را «اعلامیه‌ای تاریخی و بسیار دراماتیک از سوی امارات عربی متحده در سایه فرهنگ انکاری قوی از هولوکاست در بیشتر کشورهای عربی» خواند.

پیش از این، روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داده بود که «امارات عربی قصد دارد گام‌های بزرگی را برای مبارزه با فرهنگ منطقه‌ای انکار هولوکاست در پی توافقات ابراهیم در سال ۲۰۲۰ بردارد؛ توافقاتی که منجر به عادی‌سازی روابطش با اسرائیل شد».

سال گذشته اولین «موزه یادبود هولوکاست»، تنها چند ماه پس از عادی‌سازی رسمی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی در دبی افتتاح شده بود.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 963430

مهمترین اخبار ایران و جهان: