نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 12:02

انتقاد از گرانی بلیت شناور و محدودیت سفر قشموندان

رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم از افزایش شدید قیمت بلیت شناورهای مسافری و محدود کردن بلیت قشموندان به یک سفر با کارت قشموندی انتقاد کرد.

محمد پاینده رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در جزیره قشم اظهار کرد: گران کردن بلیت شناورهای مسافری به 89 هزار تومان در ازای هر سفر نه تنها سبب کاهش گردشگر به قشم خواهد شد، بلکه برای آن دسته از مردمی که در قشم مشغول کار و فعالیت هستند و کارت شهروندی به آنها تعلق نگرفته نیز سبب فشار اقتصادی است.

وی با بیان این که محدود کردن تردد با کارت های شهروندی به یک بار سفر در هفته نیز اجحافی در حق مردم جزیره است، افزود: بسیاری از اهالی قشم برای گذران زندگی خود و حتی برای پیگیری امور اداری و اشتغال در خارج از جزیره مشغول کار هستند و روزانه باید به مرکز استان تردد کنند که این افزایش نرخ بلیت شناور سبب فشار زیاد اقتصادی به آنها می شوند به طوری که بابت هر رفت و برگشت باید 178 هزار تومان بپردازند.

پاینده از دستگاههای مسؤول اقتصادی استان خواست تا با توجه به خاص بودن شرایط زندگی در جزایر و به منظور حمایت از شناورداران فعال در این مسیر، تدابیر حمایتی برای آنان بیاندیشند تا فشار گران شدن روغن و تجهیزات مصرفی و سایر هزینه‌های شناورداران هر ساله بر دوش مردم و اقتصاد جزیره قرار نگیرد.

رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر قشم خاطرنشان کرد: راحت ترین کار در این زمینه افزایش فوری قیمت‌ها در هر سال است اما واقعیت آن است که مردم از مسؤولان برای حمایت از گردشگری و اقتصاد جزیره نشینان انتظار دارند و اتخاذ تدابیری حمایتی از سوی مسؤولان عالی استان و نمایندگان در این زمینه ضروری است.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 958130

مهمترین اخبار ایران و جهان: