نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 14:12

بارش برف در محورهای استان سمنان/ تردد بدون زنجیر چرخ ممنوع است

سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون در سه محور استان بارش برف گزارش شده است، گفت: پلیس راه بدون زنجیر چرخ اجازه تردد در این محورها را نمی‌دهد.

سرهنگ موسی بزرگی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هم اکنون در سه محور استان بارش برف گزارش شده است، ابراز داشت: گردنه آهوان، محور بشم-فولاد محله و سمنان-فیروزکوه برفی هستند که رانندگان می‌بایست حتماً زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند چرا که پلیس راه به خودروهای فاقد این وسیله اجازه تردد نخواهد داد.

وی با بیان اینکه در محورهای کوهستانی با مه گرفتگی و بارش باران مواجه هستیم، افزود: با توجه به کاهش دید افقی رانندگان می‌بایست حتماً برف پاک کن، چراغ‌های مه شکن، درست بودن بخاری ماشین را بررسی کنند و در باک خودرو سوخت کافی را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه سرعت زیاد در جاده‌های لغزنده منجر به واژگونی و بروز تصادفات زنجیره‌ای می‌شود، ابراز داشت: رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مناسب از مواردی که در این حوزه توصیه می‌شود و انتظار می‌رود رانندگان حتماً آن را مدنظر قرار دهند.

بزرگی اضافه کرد: ترمز گرفتن ناگهانی در چنین شرایط نامساعد جوی احتمال بروز حوادث را شدت می بخشد لذا از رانندگان تقاضا داریم در صورت عدم الزام به سفر در وهله نخست آن را به زمان دیگری موکول کنند و اگر ضروری حتماً موارد فوق را رعایت کنند تا اتفاق تلخی متوجه خود و خانواده شأن نباشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1009930

مهمترین اخبار ایران و جهان: