نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 20:13

۳۳۴خانوار از طرح‌های کشاورزی استان سمنان بهره‌مند می‌شوند

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۱۳۷ طرح کشاورزی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۳۳۴ خانوار از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا قاسمی غروب سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع دهه فجر به میزبانی سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی دهه مبارک فجر سال جاری ۱۳۷ طرح عمرانی و تولیدی حوزه کشاورزی به بهره برداری می‌رسد، ابراز داشت: این طرح‌ها در همه شهرهای استان به انجام می‌رسد اما به لحاظ تعداد میامی با ۴۹ طرح در صدر قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه برای افتتاح این طرح‌ها اعتباری معادل ۳۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: ۳۳۴ خانوار از منافع این طرح‌های کشاورزی بهره‌مند خواهند شد چرا که تثبیت اشتغال ۲۱۱ نفر و اشتغال مستقیم ۲۰۳ نفر را در بر دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه از طرح‌های مذکور ۱۰۴ مورد بخش‌های کشاورزی، دامداری و آب و خاک خواهد بود، ابراز داشت: برای این طرح‌ها بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

قاسمی با بیان اینکه ۳۳ طرح تولیدی نیز دهه فجر سال جاری در سطح استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: برای افتتاح این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی در مجموع ۲۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پنج طرح نیز شامل سیستم‌های نوین آبیاری کم‌فشار، پرورش شترمرغ، کشتارگاه دام و طیور و گلخانه دهه فجر سال جاری آغاز می‌شود، افزود: برای این طرح‌ها نیز ر بیش از ۲۳۲ میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه آورده سفر رئیس جمهور به استان تخصیص ۷۳۶ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی بوده است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه لایروبی قنوات، توسعه سامانه نوین آبیاری، احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای و طرح‌های آبخیزداری هزینه می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه تغییر اقلیم باعث بروز خسارات بسیاری در حوزه کشاورزی شده است، تصریح کرد: طی دو سال آینده ارقام مقاوم به سرما کار انجام شده در مرکز تحقیقات شاهرود وارد بازار می‌شود و این مهم می‌تواند به حوزه کشاورزی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور استاندار سمنان میوه شب عید از کشاورزان شرق استان انجام می‌شود، افزود: تأمین ۱۰۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال برای تنظیم بازار شب عید پیش بینی شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011074

مهمترین اخبار ایران و جهان: