نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 16:24

راهپیمایی بزرگ معترضین تونسی در سالروز انقلاب ۱۴ ژانویه ۲۰۱۱

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب ۱۴ژانویه ۲۰۱۱ تونس ضد رژیم «زین العابدین بن علی» دیکتاتور سابق این کشور، هزاران تن از مردم در پایتخت تونس در اعتراض به سیاست‌های «قیس سعید» رئیس جمهور کنونی تونس به خیابان ها آمدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرارسیدن دوازدهمین سالروز انقلاب 14 ژانویه 2011 مردم تونس علیه «زین العابدین بن علی» دیکتاتور سابق این کشور، هزاران تن در اعتراض به مصادره اهداف و آرمان های انقلاب مردمی و سیاست‌های  دولت «قیس سعید» رئیس جمهور کنونی این کشور راهی خیابان ها شدند. 

سران احزاب و جریان های سیاسی مخالف دولت همچون حزب کارگران تونس، جبهه رهایی ملی، شورای هماهنگی احزاب دمکرات با انتشار بیانیه‌هایی از همه مردم این کشور خواستند تا در اعتراض به اقدامات ضدانقلابی قیس سعید در خیابان ها و میادین حاضر شوند.

در بیانیه حزب کارگران آمده است هر کس که دهان مردم را می بندد، سرنوشتی جز زندان یا فرار از کشور در انتظارش نخواهد بود.

معترضین در واکنش به سیاست سرکوب مخالفین توسط قیس سعید که زمینه ساز مشارکت نازل 11 درصدی مردم در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور شد، به خیابان ها آمده اند.

معترضین علی رغم حضور چشمگیر نیروهای امنیتی در خیابان‌ها، با کنار زدن موانع به سمت خیابان «حبیب بورقیبه» رهسپار شدند.گفته می شود معترضین به سمت ساختمان وزارت کشور در حال حرکت هستند.

این در حالی است که تصاویر منتشرشده در رسانه های تونسی حاکی از آن است که قیس سعید رئیس جمهور این کشور نیز در میان معترضین حاضر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 976674

مهمترین اخبار ایران و جهان: