نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 23:24

کتابخانه‌های سیار استان سمنان تجهیز می‌شوند

سمنان- دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار استان سمنان تجهیز می‌شوند، گفت: توسعه این کتابخانه‌ها در دستور کار نهاد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی شامگاه شنبه در دیدار استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی با بیان اینکه ساختمان جدید کتابخانه های عمومی استان سمنان، جز اولین پروژه‌های افتتاح شده در طرح نوسازی کتابخانه‌ها، تاکید کرد: توجه به کتابخانه‌ها راهکار توسعه مطالعه است.

وی افزود: استان سمنان، با توجه به شاخص جمعیت و به لحاظ تعداد کتابخانه‌های عمومی با مشکلی مواجه نمی‌باشد، اما باید به لحاظ کیفیت اماکن کتابخانه‌ای نیاز به باز طراحی دارد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه. های سیار استان سمنان تجهیز می‌شوند، گفت: توسعه این کتابخانه‌ها در دستور کار نهاد قرار دارد.

استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه سطح سواد مردم استان بالاتر از میانگین کشوری است و سمنان به معنای واقعی، استانی دانشگاهی محسوب می‌شود، گفت: استان، دانشگاه‌های مطرحی در سطح ملی دارد.‌

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه استان سمنان از وجود هنرمندان، مؤلفان و نویسندگان زیادی بهره مند هستند، تاکید داشت: به هر میزان که سطح دانایی مردم افزایش پیدا کند، این امر موجب کاهش دغدغه مدیران و مسئولان کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای کتاب و کتابخانه‌ها ارزش بسیار قائل هستیم، گفت: شهرداری‌های استان را مکلف کردیم تا نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها اهتمام داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946574

مهمترین اخبار ایران و جهان: