نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 10:26

۴ هزار پنل خورشیدی کوچک مقیاس در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند- معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای چهار هزار پنل خورشیدی کوچک مقیاس به ظرفیت ۲۳ هزار کیلووات تا پایان سال مالی جاری در استان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی دوشنبه شب در جلسه تسهیل و تسریع در راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی در استان بیان کرد: انرژی‌های تجدید پذیر پیشران توسعه اقتصادی خراسان جنوبی بوده و تاکنون بیش از ۶۰۰ مگاوات ساخت گاه خورشیدی در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، ساز و کار وزارت نیرو و سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق در زمینه احداث پنل‌های خورشیدی بزرگ مقیاس، متفاوت است.

اشرفی ادامه داد: اجرای چهار هزار پنل خورشیدی کوچک مقیاس هر کدام به ظرفیت پنج کیلو وات و در مجموع به ظرفیت ۲۳ هزار کیلووات تا پایان سال مالی جاری در استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ملی با هدف ایجاد اشتغال، رفع فقر و توانمندی اقتصادی گروه‌ها و اقشار کم‌برخوردار ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها با اولویت مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در دستورکار قرار گرفته است، افزود: در هر کیلو وات برق دو هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌شود و اقساط از این محل پرداخت خواهد شد.

اشرفی ادامه داد: دولت برای خرید پنل خورشیدی تسهیلات پرداخت می‌کند و بانک‌های عامل برای پرداخت آن هم مشخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان جنوبی یکی از استان‌های مستعد احداث نیروگاه‌های خورشیدی و جزو پنج استان اولویت‌دار وزارت نیرو قرار دارد، گفت: بر اساس دستور استاندار، مکان‌های احداث نیرو گاه‌های خورشیدی در استان شناسایی شده است.

اشرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای دالان‌های بادی مناسب برای ایجاد نیروگاه بادی بوده و شرایط مستعد اجرای طرح‌های انرژی‌های بادی را دارد، اظهار کرد: تاکنون عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در منطقه درح سربیشه آغاز شده و فاز نخست این طرح در مراحل پایانی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 951674

مهمترین اخبار ایران و جهان: