نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 09:28

افتتاح ۶۳ پروژه کشاورزی کرمانشاه در دهه فجر امسال

کرمانشاه- رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افتتاح ۶۳ پروژه کشاورزی کرمانشاه در دهه فجر امسال با اشتغالزایی ۲۷۰ نفر خبر داد.

علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال ۶۳ پروژه بخش کشاورزی استان با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان و اشتغالزایی ۲۷۰ نفر افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: گزارش تفکیکی ۶۳ پروژه قابل افتتاح شامل ۳۷ پروژه در زیر بخش آب و خاک، هفت پروژه باغبانی، ۱۴ پروژه تولیدات دامی و پنج پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای ۳۷ پروژه آب و خاک ۲۸ میلیارد و ۹۸۸ میلیون تومان هزینه شده که شامل ۱۵ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان اعتبار عمرانی و ۱۳ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان آن هم سهم مجریان طرح ها است و اشتغالزایی پروژه ها بخش آب و خاک نیز ۱۶۵ نفر خواهد بود.

چاله چاله در تشریح پروژه های باغبانی، گفت: در زیر بخش باغبانی هفت پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان افتتاح خواهد شد که ۱۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و بیش از پنج میلیارد و ۷۰۵ میلیون آن نیز سهم مجریان پروژه ها بوده که اشتغالزایی این طرح ها نیز ۲۵ نفر خواهد بود.

وی در ادامه به پروژه های تولیدات دامی اشاره کرد و افزود: در بخش تولیدات دامی نیز ۱۴ پروژه با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان و اشتغالزایی ۵۰ نفر افتتاح خواهد شد.

چاله چاله در پایان پروژه های صنایع تبدیلی را شامل پنج پروژه با اعتبار ۵۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان قلمداد کرد و گفت: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش شامل ۳۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۱۶ میلیارد تومان سهم مجریان پروژه‌ها بوده که در این زیر بخش نیز اشتغالزایی پروژه ها ۳۰ نفر خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1004130

مهمترین اخبار ایران و جهان: