نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 20:37

کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی۲معضل اصلی آموزش و پرورش شهریار

هریار- مدیر آموزش و پرورش شهریار گفت: به علت مهاجر پذیر بودن شهرستان شهریار و تراکنش بالای دانش آموزان همواره وجود داشته و امیدواریم با تلاش مسولان مربوطه و خیرین مدرسه ساز این

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نوروزی بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی اظهار داشت: توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب از برنامه‌های این مجموعه است به همین منظور در مدارسی در ابراهیم آباد، رضی آباد و حصار زیرک، مدرسه استثنایی ضیافت در وایین و مدرسه بابا سلمان در حال اجرا و ساخت است.

وی افزود: با همراهی و تعامل همکاران آموزش و پرورش شهریار موفق شد، رتبه برتر را در ارزیابی عملکرد بین شهرستان‌های استان تهران کسب کند.

مدیر آموزش و پرورش شهریار در ادامه گفت: کمبود نیروی انسانی و کم بودم فضای آموزشی دو مشکل اساسی آموزش و پرورش شهریار است و با تمامی کمبودها این اداره افتخارات خوبی را امسال کسب کرده ایم.

نوروزی به برخی از موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و افزود: دو رتبه کشوری در مسابقات قرآنی، یک رتبه اول کشوری در محور ریاضی نوجوانان خوارزمی در متوسطه اول، سه رتبه برتر کشوری در ادبیات زبان انگلیسی و آزمایشگاه، ۴ رتبه استانی جشنواره نوجوانان خوارزمی، دو رتبه سوم جشنواره استانی نوجوانان خوارزمی و رتبه برتر کشوری در جشنواره علوم تجربی متوسطه اول بخشی از افتخارات این مجموعه است.

وی ادامه داد: چهل رتبه دو رقمی و سه رقمی در کنکور ۱۴۰۱ توسط دانش آموزان ما کسب شد ۱۳۲ رتبه استانی از مجموع ۳۲۷ المپیاد علمی آموزشی را دانش آموزان ما کسب کردند، کسب رتبه اول اقدام پژوهی در سال تحصیلی گذشته و همچنین کسب دو رتبه استانی نیز بخشی دیگر از موفقیت‌ها است.

مدیر آموزش و پرورش شهریار در ادامه به آمار دانش آموزان و مدارس شهرستان شهریار پرداخت و تصریح کرد: در مدرسه شهرستان شهریار ۱۶۹ هزار و ۸۰۲ دانش آموز داریم که از این تعداد ۱۵۴ هزار و۵۰۷ نفر در مناطق شهری و ۱۵ هزار و۲۹۵ نفر در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند و به طور کلی ۶۶۹ کلاس در مدارس شهریار وجود دارد، که ۵۵۰ کلاس در مناطق شهری و ۹۸ کلاس در مناطق روستایی است، همچنین ۱۶۹ مدرسه غیر دولتی در مناطق شهری داریم که ۲۳ هزار و۲۳۶ نفر دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

نوروزی در ادامه به هدف اصلی که ارتقای کیفیت برنامه‌های تربیتی و آموزشی از سوی این اداره است پرداخت و ادامه داد: دو راهکار اصلی برای ارتقای کیفیت تبیین شده که یک توانمندسازی نیروی انسانی است از این رو جلسات محوری به صورت کارگاهی را در ۴۳ جلسه برگزار کردیم و کارگاه آموزشی و توانمندسازی برای معاونین و مربیان پرورشی مشاورین و مدرسین تفکر و دبیران تربیت بدنی و آمادگی دفاعی در تمامی دوره‌ها به صورت تخصصی در حال برگزاری است.

نوروزی خاطر نشان کرد: مدارس نیازمند فضای ورزشی است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مدارس از مکان‌های ورزشی بهرمند باشند.

وی تصریح کرد: از پرسنل آموزش و پرورش شهریار ۸۲ نفر مدرک دکترای تخصصی را دارند و یک هزار و ۶۱۵ نفر مدرک فوق لیسانس و بقیه همکاران مدرک لیسانس دارند.

وی در ادامه به آموزش مجازی در دوران کرونا پرداخت و ادامه داد: خدمات بسیار خوبی در این برهه حوزه آموزش و پرورش ارائه داده است و همواره در حال ارتقای فضای مجازی است در ایام کرونا ۴ هزار ماسک توسط هنرستان‌های شهریار تولید شده است، تهیه و توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا همچنین تهیه و اهدای ۳ هزار دستگاه تبلت و تلفن همراه به دانش آموزان بی بضاعت و در همین هفته نیز ۱۵۰ دستگاه بین دانش آموزان توزیع شد تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰ خانوار در مرکز نیکوکاری شهدای فرهنگی صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: نگاه ویژه ما به مسائل پرورشی و تربیتی در الویت قرار دارد از این رو اقامه نماز جماعت در مدارس با برنامه ریزی در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955630

مهمترین اخبار ایران و جهان: