نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 12:09

1410 نقطه آغاز سالمندی آذربایجان‌شرقی/ منفی شدن رشد جمعیت استان از 1420

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بحران سالمندی در استان که نیازمند تدابیر خاصی در این زمینه است، گفت: سال ۱۴۱۰ نقطه آغاز سالمندی در استان خواهد بود و با روند فعلی، رشد جمعیت استان در سال ۱۴۱۵ به صفر رسیده و در سال ۱۴۲۰ منفی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه مسئولان باید برنامه‌ریزی مناسب برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی به عنوان عاملی مهم در سبک زندگی مردم باشد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی و آسیب های ناشی از آن، گفت: بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و تقویت و ارتقای آن و اصلاح فرهنگ در تمام ابعاد است.

محمدی با اشاره به ضرورت تقویت نشاط در جامعه، افزود: با برنامه ریزی و جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و حضور مردم می‌توان زمینه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: در تمام زمینه ها فرهنگ کارساز است؛ حتی در نوع معماری ساختمان ها هم  فرهنگ مشهود است و توجه به فرهنگ باعث رشد و توسعه و ارتقای آن خواهد شد.

محمدی افزود: زندگی بانشاط از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است و امروزه بیش از هر زمان دیگری جامعه نیازمند شادی و شادمانی است و در صورت بی توجهی به این مسأله، آسیب‌های زیادی خواهیم دید.

وی ادامه داد: شادی و نشاط نقش مهمی در تأمین و ارتقای سلامت فرد و جامعه دارد و می‌تواند در کنار حس خرسندی، امید و اعتماد توسعه دهنده رشد و رفاه اجتماعی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به بحران سالمندی در استان که نیازمند تدابیر خاصی در این زمینه است، گفت: سال ۱۴۱۰ نقطه آغاز سالمندی در استان خواهد بود و با روند فعلی، رشد جمعیت استان در سال ۱۴۱۵ به صفر رسیده و در سال ۱۴۲۰ منفی خواهد شد.

در این جلسه گزارش عملکرد شورای سالمندان استان توسط مدیرکل بهزیستی، گزارش آسیب های اجتماعی شهر سهند توسط فرماندار اسکو و عملکرد گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ارائه شد.

پایان پیام/             

منبع: فارس
شناسه خبر: 956374

مهمترین اخبار ایران و جهان: