نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 15:38

کنکور در فضایی مطلوب در حال برگزاری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: نوبت اول آزمون کنکور سراسری در 11 شهرستان استان در فضایی مطلوب در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، از ساعت هفت صبح امروز 29 دی ماه با باز شدن درب حوزه های آزمون کنکور سراسری در11 شهرستان و در11 حوزه اصلی و 14 حوزه فرعی همزمان با سراسر کشور روند برگزاری آزمون 1402 در خراسان جنوبی نیز آغاز شد.

در مرکز استان و در دانشگاه بیرجند داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با آغاز زمان آزمون صبح امروز به سئوال های مورد نظر در دروس زیست شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی و زمین شناسی تا ساعت 11 و30 دقیقه پاسخ دادند.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز برای بازدید از حوزه کنکور در دانشگاه بیرجند در این دانشگاه حضور یافت و از سالن های آزمون در دانشکد های ادبیات و علوم انسانی و دانشکده علوم  بازدید کرد و از نزدیک در جریان چگونگی برگزاری آین آزمون قرار گرفت.

در حاشیه بازدید جواد قناعت از سالن های برگزاری آزمون، برخی از خانواده های داوطلبان که منتظر فرزندان خود بودند با مشاهده استاندار دغدغه های خود را با وی درمیان گذاشتند و استاندار هم پاسخ های لازم را به آنها ارائه کرد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از سالن های برگزاری آزمون کنکور سراسری به خبرنگاران اظهار کرد: از امروز صبح همزمان با سراسر کشور داوطلبان کنکور سراسری در پنج گروه آزمایشی و در 25 حوزه اصلی و فرعی در 11شهرستان استان با حضور در سالن های برگزاری این آزمون به سئوال های مورد نظر پاسخ دادند.

قناعت افزود: بیش از 11هزار و 100داوطلب که بیش از هفت هزار و 500 نفر آنها خانم و چهار هزار و 500 نفر هم آقا هستند در نوبت اول آزمون کنکور سراسری از خراسان جنوبی شرکت کرده اند.

وی تصریح کرد: همه مسایل مربوط به حفاظت محیطی به نحو شایسته انجام شده و حفاطت فیزیکی مربوط به این آزمون هم به شکل مطلوب در دستور کار متولیان برگزاری آزمون قرار گرفته است.

به گفته وی؛ آزمون در فضای خیلی خوب آزاد علمی در حال برگزاری است و با توجه به شدت سرما برای همه حوزه های آزمون خراسان جنوبی سوخت جایگزین پیش بینی شده است.

استاندار عنوان داشت: براساس تمهیدات پیش بینی شده جوانان عزیز کشور و استان در فضای مطلوب از نظر گرمایشی در این آزمون حضور پیدا می کنند.

وی افزود: برای همه جوانان دختر و پسر داوطلب کنکور 1402 و خانواده های آنها که در محوطه دانشگاه بیرجند حضور دارند آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم که نتیجه زحمات ماه های گذشته خود را برای حضور در کنکور مشاهده کنند و در رشته مورد نظر خود قبول شوند.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 986074

مهمترین اخبار ایران و جهان: