نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 17:09

نقش موثر پروژه پمپاژ سربند در ایام زراعی

پارس‌آباد- استاندار اردبیل گفت: پروژه پمپاژ سربند به دلیل وجود تنش و کمبود آب می‌تواند نقش موثری در ایام زراعی سال داشته باشد.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از پروژه پمپاژ سربند اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که در رفع نیازهای منطقه می‌تواند اثربخشی بسیار جدی داشته باشد پروژه پمپاژ سربند است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم و مطالبه جدی مردم این منطقه خصوصاً در ایام فصول زراعی بحث تأمین آب مورد نیاز کشت بود، افزود: با توجه به خروج آب مورد نیاز کشور در طریق سد با تلاش‌ها و پیگیری‌ها توانستیم با تأمین اعتبار این پروژه را به اتمام رسانده و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: ظرفیت این مجموعه حدود ده متر مکعب بر ثانیه است که رقم قابل توجهی بوده و می‌تواند بخش قابل توجهی از اراضی را تحت پوشش خود قرار دهد و سطح آب را در کانال مغان حفظ کند.

عاملی با اشاره به زمان آغاز این پروژه افزود: این پروژه از سال ۹۳ شروع شده بود که متأسفانه به‌خاطر برخی مشکلات عملیات اجرایی آن طول کشید اما از سال گذشته به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان منابع امروز مورد نیاز این پروژه بود که تأمین شد، گفت: امسال با کار و تلاش جدی این پروژه به بهره برداری رسید و امیدواریم مردم منطقه خیر و برکت این پروژه را در ایام زراعی و فصل زراعت ببینند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940930

مهمترین اخبار ایران و جهان: