نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 21:23

زیست عفیفانه بدون ساماندهی فضای مجازی ممکن نیست

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با بیان اینکه ۳۴ دستگاه در کشور متولی عفاف و حجاب هستند، گفت: زیست عفیفانه بدون ساماندهی فضای مجازی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی بانوان فعال فرهنگی استان و مسئولان استانی در حوزه مطالبه گری زیست عفیفانه اظهار کرد: دنبال تصمیمات یک شبه در مجلس نیستیم و تلاش مجلس این است که مصوبات در همه حوزه‌ها از جمله مسائل فرهنگی کارشناسی باشد.

وی با بیان اینکه هیچ خلإ قانونی در حوزه عفاف و حجاب در کشور نداریم، افزود: ۱۶ قانون توسط مجلس و سه مصوبه مهم در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تصویب شده و موجود است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک عنوان کرد: در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۴ دستگاه متولی عفاف و حجاب هستند و باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: اگر همین مصوبات موجود را اجرا کنیم بسیاری از معضلات کشور در حوزه زیست عفیفانه بدون شک حل خواهد شد.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه کلیدی ترین و راه حل اساسی تمام مشکلات امید آفرینی است، تصریح کرد: باید همه به دنبال ایجاد امیدآفرینی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه عفاف و حجاب مطالبه عمومی است و باید هرچه که مانع زیست عفیفانه است جمع آوری شود، بیان کرد: بازیابی هویت دختران باید به یک مطالبه عمومی در آموزش و پرورش تبدیل شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: ساماندهی فضای مجازی یکی از راه‌های ایجاد زیست عفیفانه در جامعه است و زیست عفیفانه بدون ساماندهی فضای مجازی ممکن نیست.

وی اضافه کرد: زمین بازی فضای مجازی متعلق به کس دیگری است و باید حضور مخاطب در این زمین بازی سطح بندی و مدیریت شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه راه اندازی پژوهشکده‌های زنان و خانواده باید در دستور کار باشد، یادآور شد: ما نیازمند یک همگرایی و هم افزایی بین دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم هستیم تا بتوانیم دشمنی که برای بنیان خانواده برنامه ریزی کرده شکست دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942830

مهمترین اخبار ایران و جهان: