نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 16:30

زنان در نظام جمهوری اسلامی جایگاه رفیعی دارند

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: امروز عزت زنان در جمهوری اسلامی مثال زدنی است و زنان جایگاه رفیعی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) در خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه فرمودند رحمت خدا بر کسی شهوات و هوای نفس خود را سرکوب می‌کند و افسار نفس خویش را به دست می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هر کس موفق شود هوای نفس را کنترل کند کار و جهادی برتر انجام داده است؛ مانند حاج قاسم سلیمانی که موفق شد و محبوب القلوب شد و بر نفس خود مسلط شد، هرگاه چیزی از دنیا به او ارائه می‌شد پس می‌زد، گریه می‌کرد و به خدا پناه می‌برد.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: انسان مؤمن شب را به روز و روز را شب نمی‌رساند مگر آنکه بر نفس خود مسلط شود. مؤمن به نفس خود اعتماد ندارد، نگران آینده خویش است، نفس خود را سرزنش می‌کند.

هاشمی نژاد به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از بانوان اشاره کرد و افزود: معظم له در مورد حجاب فرمودند حجاب یک ضرورت و واجب شرعی است و در این تردید نیست.

وی بیان کرد: اصلی ترین نقش زن از نظر اسلام خانه داری و مدیریت خانه است، زن بچه‌ها را مدیریت کند حتی در مواردی رئیس خانه را مدیریت کند و این هنر است. احترام متقابل بین زن و مرد باید باشد.

امام جمعه عسلویه با اشاره به اینکه خانه داری زن به معنای خانه نشینی نیست تصریح کرد: جهاد بر زنان هم واجب است و باید فعالیت اجتماعی و سیاسی کند. امروز عزت زنان در جمهوری اسلامی مثال زدنی است و زنان جایگاه رفیعی دارند.

هاشمی نژاد با قدردانی از مردم و مسئولان شهرستان و برگزارکنندگان مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: سردار دل‌ها خودش را سرباز دین نظام و رهبر می‌دانست و به مراجع می‌گفت اگر این نظام تضعیف شود و یا از بین برود دین از بین می‌رود.

وی ادامه داد: این دوره با دوره‌های قبل فرق می‌کند و این بار اگر دشمنان بر ام القرای اسلام مسلط شدند از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند. راه صحیح حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه است.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: در همین حوادث دیدیم عده‌ای ساکت بودند که می‌توانستند ساکت نباشند. گفتند اگر حرف بزنیم علیه ما جو ایجاد می‌شود ولی دیدیم دشمن چه خواب‌هایی دیده بود. باید برای اسلام و نظام هزینه بدهیم.

وی سالروز وفات حضرت ام البنین را تسلیت گفت و افزود: ام البنین منزلتی گرانقدر داشت؛ از اوصاف بر جسته انسانی برخوردار بود و محب و مخلص اهل بیت و ائمه بود، پایبند به عهد، و وفادار بود. وفا را قمر بنی هاشم از این مادر به ارث برده بود. از وقتی پای در خانه علی (ع) گذاشت خود را وقف خدمت به فرزندان حضرت زهرا (س) کرد.

امام جمعه عسلویه خواستار برخورد با اغتشاشگران و حامیان آنها شد و گفت: آن کلیپ حمله اغتشاشگران به مأمور انتظامی را همه دیدید که بسیار خشن و وحشی گری بود. این اراذل و اوباش که مورد حمایت رسانه‌های معاند و بعضی چهره‌های سیاسی هنری و ورزشی هستند باید با آنها برخورد شود. با رسانه‌های معاند هم باید برخورد شود و پاسخ دندان شکن و پشیمان کننده به آنها داد.

امام عسلویه افزود شهرستان میزبان حضرت آیت الله صفایی نماینده معزز ولی فقیه دراستان وامام جمعه بوشهر است یکشنبه شب درهمین مصلا دیدار مردمی دارند اولین بار است دیدار مردمی در شهرستان دارند این از درخواست‌های من بوده که محقق شده ان شاالله عزیزان حضور پیدا کنند جلسه آبرومندانه ای باشد حضور ونظم جلسه مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958674

مهمترین اخبار ایران و جهان: