نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 21:41

جامعه عشایری فراموش شدند/تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد برای ایل راه ها

ساری- عضو هیئت رئیسه مجلس و رئیس فراکسیون عشایری با بیان این که جامعه عشایری مازندران فراموش شده هستند خواستار توجه برای رفع نیازهای فراروی این قشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروزجایی شامگاه یکشنبه در جلسه امور عشایری مازندران با اظهار این که سبک زندگی عشایر خاص است و از نظر میراثی و اقتصادی حائز اهمیت است، گفت: عشایر نوعی سبک اقتصادی مقاومتی به شمار می رود.

وی با بیان این که ۲۵ درصد گوشت قرمز توسط عشایر تامین می شود، حمایت های صورت گرفته از این جامعه را حداقلی برشمرد و گفت: سبک زندگی عشایری نیازمند تقویت است و مشکلات فراروی این قشر نجیب را به حداقل برسانیم.

وی با عنوان این که مجلس طی دو سال اخیر حمایت های خوبی انجام داده است، گفت: برای بهسازی ایل ها اعتبار ۲۵ میلیارد تومان سال قبل به هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید و برای تامین تانکرهای آبرسان نیز اعتبارات خوبی درنظر گرفته است.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: در حوزه آموزش وپرورش عشایر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد هرچند بخشی از اعتبارات هنوز تخصیص نیافته است.

این نماینده مجلس با تقدیر از تلاش های سپاه پاسداران برای حل مشکلات عشایر در کشور گفت: عشایر در امتداد اقلیم کوچ می کنند و باید این جامعه را حفظ و حراست کنیم و مجلس همراه و پشتیبان سازمان و جامعه امور عشایر است.

وی با اظهار این که چهار هزار و۸۰۰ نفر عشایر در مازندران کوچ می کنند، گفت: به رغم وجود این جامعه سازمان عشایر استان امکانات لازم را ندارد و دستگاه ها باید عشایر را به عنوان جامعه مولد بنگرند.

وی با بیان این که جامعه عشایر استان سال ها فراموش شدند، خواستار توجه برای رفع نیازهای این قشر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979230

مهمترین اخبار ایران و جهان: