نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 08:24

حق بیمه مادران غیرشاغل دارای 3 فرزند در مناطق روستایی را دولت پرداخت می‌کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دولت ۱۰۰ درصد حق بیمه مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ حامد آرامش اظهار کرد: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر « پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری توسط دولت، این موضوع به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ابلاغ شد.

وی افزود: پیرو این ماده از قانون جوانی جمعیت، با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار اضافه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرط سنی بهره مندی از بیمه رایگان از ۱۸ سال تا ۵۰ سالگی در نظر گرفته شده و تمام روستاییان و عشایر می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

آرامش گفت: شهرستان های زابل، نیمروز، هامون، میرجاوه، فنوج و قصرقند در سیستان و بلوچستان شامل اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌شوند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279374

مهمترین اخبار ایران و جهان: