نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:20

جشنواره نشان محبت با هدف توسعه عتبات عالیات برگزار می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به برگزاری جشنواره نشان محبت در لرستان، گفت:: این جشنواره روز پنج‌شنبه یکم تیرماه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اصغر حقی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، با اشاره به برگزاری جشنواره "نشان محبت" در استان، اظهار کرد: این جشنواره روز پنج‌شنبه یکم تیرماه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از جشنواره توسعه حرم‌های عتبات عالیات با حمایت و کمک‌های مادی و معنوی خیرین است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به سرانه بالای کمک‌های مردم استان برای توسعه حرم‌های عتبات عالیات، افزود: با وجود مشکلات اقتصادی اما هر سال نسبت به سال قبل دریافتی‌های ستاد از مردم بیشتر می‌شود، کمااینکه سرانه کمک هر لرستانی سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ تومان بوده و امسال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که از میانگین کشوری بالاتر است.

حقی‌پور بیان داشت: سال گذشته ۸۶ موکب از استان در ایام اربعین فعال بودند که ۴۳ موکب در شهرهای مختلف عراق و ۴۳ موکب دیگر در سراسر استان اقدام به ارائه خدمات به زائران می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی بدون اخذ مجوز موکب‌داری حق فعالیت ندارد، افزود: دستگاه‌های امتیتی و انتظامی با افرادی که مجوز موکب‌داری ندارند، به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به مشارکت این مجموعه در ساخت و توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام در عراق و سوریه، گفت: در استان نیز عتبات طرح‌های توسعه‌ای و بازسازی را در حرم امام‌زادگان دارد.

حقی‌پور با اشاره به فعالیت ۴۲۷ نفر در کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: این افراد در قالب ۴۷ تیم به حرم‌های ائمه اطهار علیهم‌السلام برای توسعه و بازسازی اعزام می‌شوند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295074

مهمترین اخبار ایران و جهان: