نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 23:28

تشدید حملات سایبری به وبسایت‌های مهم سوئیس

مقام‌های سوئیس روز سه شنبه از تشدید موج حملات سایبری به وبسایت‌های مهم این کشور خبر داده و یک گروه هکری حامی روسیه را عامل این اتفاق خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت سوئیس روز سه شنبه اعلام کرد حملات هکری به وبسایت‌های مهم این کشور تشدید شده‌‌اند و اعلام کرد، گروه هکری « NoName » (بدون نام )  عامل این حملات بوده است.

این گروه هکری اعلام کرده چند وبسایت مهم سوئیس از جمله وبسایت فرودگاه ژنو را از کار انداخته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در روزهای گذشته چند وبسایت دولتی مهم سوئیس شامل وبسایت دولت فدرال و پارلمان این کشور هدف حملات سایبری از نوع «محروم سازی از سرویس» (DDOS) قرار گرفتند که گروه هکری«NoName» مسئولیت آنها را پذیرفت.

مرکز ملی امنیت سایبری سوئیس در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرد اعلام کرد، شدت حملات سایبری از نوع «محروم سازی از سرویس» به وبسایتهای سوئیسی «به طرزی استثنایی بالا رفته» و هشدار داد برخی وبسایت‌های دولتی احتمالا همچنان خارج از دسترسی باقی می‌مانند.

پارلمان سوئیس در تدارک برای یک سخنرانی «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در روز پنجشنبه از طریق ویدیوکنفرانس در صحن این پارلمان است.

مرکز ملی امنیت سایبری سوئیس اظهار کرد: «واحدهای پارلمان سوئیس هر آنچه که در اختیارشان باشد انجام می‌دهند تا تضمین کنند این سخنرانی به طور مناسب در روز پنجشنبه پخش زنده شود.»

گروه هکری «NoName» اعلام کرد، حمله سایبری هفته گذشته به وبسایت پارلمان سوئیس را در پاسخ به تصویب بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو انجام داد.

اصلی ترین وبسایتی که این گروه در روز سه‌شنبه به آن حمله کرد وبسایت فرودگاه شهر ژنو بود؛ فرودگاهی که مورد استفاده دیپلمات‌ها و مقام‌هایی که به مقر سازمان ملل در این شهر می‌آیند قرار می‌گیرد.

وزارت دارایی سوئیس روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، دولت فدرال این کشور تحت حملات سایبری قرار گرفته و دسترسی به وب سایت‌های چند مقام و شرکت‌ دولتی این کشور مسدود شد. این وزارتخانه گروه «NoName» را مسئول حملات روز دوشنبه معرفی کرد.

حمله باصطلاح محروم‌سازی از سرویس (DDOS) سرورها و سرویس‌های آنلاین را هدف قرار می‌دهد و منابع شبکه یا وب‌سایت‌ها را با ارسال درخواست‌های مکرر به یک سرور و افزایش ترافیک از دسترس خارج می‌کند.

سوئیس همراستا با بسیاری از کشورهای غربی از زمان آغاز جنگ اوکراین، با تشدید فشارها علیه روسیه به طولانی شدن این جنگ کمک کرده است.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283774

مهمترین اخبار ایران و جهان: