نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:40

وعده‌های متعدد مسئولان برای اتصال بوشهر به خط ریلی محقق نشده است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وعده‌های متعدد مسئولان کشور در خصوص اتصال استان بوشهر به خط ریلی محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضائی نقش مهی را ایجاد و توسعه امنیت داشته است.

وی از ویژگی‌های قوه قضائیه به عدالت‌خواهی، دادخواهی و استقرار امنیت اشاره کرد و افزود: در عرصه قضا باید بر پایه فقه اسلامی، حق خواهی و عدالت خواهی حرکت کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عرصه قضا به عنوان یک کار خدایی شناخته می‌شود اضافه کرد: تحولات بنیادینی در قوه قضائیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: با توجه به کاهش سن اعتیاد رد جامعه خانواده‌ها و متصدیان و برنامه‌ریزان باید با طراحی برنامه‌های قوی با این پدیده شوم مقابله کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری به تغییر انواع و اقسام این مواد افیونی از حالت سنتی به مدرن اشاره کرد و ادامه داد: کشورهایی که به دنبال تجارت و کسب درآمدهای آن‌چنانی از طریق خرید و فروش مواد مخدر هستند از تجارت این مواد افیونی پشتیبانی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری آئین ازدواج آسان به مناسبت دهه ولایت در همه شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: واگذاری یک هزار قطعه زمین طی ۱۰ شب به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شده‌اند از جمله گام‌های مهم استان در خصوص جوانی جمعیت است.

راه‌آهن مطالبه بحق مردم است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از مطالبات مهم و بحق مردم این استان را اتصال به خط ریل سراسری عنوان کرد و گفت: ۱۴ سال از زمان آغاز اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز می‌گذرد اما همچنان در همان قطعه‌های ابتدایی باقی‌مانده و کار متوقف شده است.

وی به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در عرصه بندری اشاره کرد و افزود: خط ریلی یکی از نیازهای اساسی برای توسعه اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مصوبه‌های متعدد برای راه‌آهن بوشهر به عمل تبدیل نشده است افزود: در حالی که در مناطق مختلف کشور خط ریلی تصویب، اجرایی و افتتاح می‌شود اما برای این استان هیچ کاری در این خصوص انجام نمی‌شود.

وی به وعده‌های بیشمار مسئولان کشور در خصوص اتصال استان بوشهر به خط ریلی اشاره کرد و افزود: تاکنون اقدام عملی در خصوص اجرای این طرح مهم انجام نشده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کمبود اعتبار به عنوان مانع اجرای این طرح عنوان می‌شود اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص داده و مسئولان ارشد در تهران باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سفر به تهران برای پیگیری طرح راه‌آهن گفت: مسئولان علت این همه تأخیر و برنامه ریزی که اجرایی نمی‌شود را باید برای مردم توضیح دهند در غیر این‌صورت مردم خودشان در این خصوص تصمیم جدی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مردم در خصوص خط راه‌آهن بوشهر توقع جواب دارند اضافه کرد: امروز طرح‌های ریلی در مناطق مختلف کشور اجرایی و افتتاح می‌شود در حالی که مردم استان بوشهر که در همه عرصه‌های انقلاب در خدمت انقلاب و ایران بوده‌اند باید حسرت اجرای این طرح مهم را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303774

مهمترین اخبار ایران و جهان: