نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 00:42

خیزش عشایر سوریه علیه اشغالگران آمریکایی

عشایر شرق سوریه ضمن پیوستن به کمپین «نه به اشغالگری»، تأکید کردند که با حضور غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور مبارزه خواهند کرد و به آن پایان می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از قبایل شرق سوریه در استان دیرالزور روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی، در مرکز شهر البصیره، تظاهرات کردند و خواستار اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی و مزدوران آنان شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، منابع محلی خبر دادند که شمار زیادی از قبیله «العکیدات»، با آتش زدن لاستیک، مسیرهای زیادی را در البصیره بستند و تأکید کردند که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» باید افراد زندانی این قبیله را آزاد کنند.

اشغالگران آمریکایی در شرق دیرالزور دو پایگاه غیر قانونی دارند؛ نخستین پایگاه در میدان نفتی العمر و پایگاه بعدی در میدان گازی «کونیکو» است. ساکنان روستاهای اطراف این پایگاه نیز تجمعهای اعتراضی زیادی علیه تجاوزات آمریکاییها و مزدورانشان برگزار کردند.

به گفته منابع محلی، در روستاهای الجعیة، المحیمیدة،حوائج البومصعة، أبو حمام و غرانیج هم تجمعهای اعتراضی برگزار شدند و افراد حاضر در این تجمعات، خواستار آزادی صدها نفر از زندانیان خود شدند که در زندانیان مزدوران آمریکا به اتهامات واهی زندانی هستند.

قبایل استان دیرالزور باز هم خواستار پایان اشغالگری آمریکاییها در سوریه شدند و از همه شهروندان حاضر در این منطقه خواستند که به کمپین «نه به اشغالگری» بپیوندند که در چارچوب مقاومت مردمی علیه نظامیان آمریکایی است.

این قبایل با انتشار بیانیه، ضمن رد اقدامات استعماری و طرحهای صهیونیستی-آمریکایی که با هدف فتنه‌افروزی و ایجاد هرج و مرج در شرق سوریه صورت می‌گیرد، تأکید کردند که همه گروههای وابسته به آمریکا که نامهای مختلفی نیز دارند، غیر قانونی هستند و آمریکا از طریق این گروهها به دنبال طولانی کردن بحران سوریه است.

این قبایل از همه مردم سوریه خواستند که ضمن اعلام حمایت از ارتش سوریه، از بشار اسد به عنوان رئیس جمهور این کشور، فرمانبرداری کنند و تأکید کردند که ملت سوریه حق دارد به دور از طرحهای توسعه‌طلبانه آمریکا و مداخلات خارجی،سرنوشت خود را تعیین کند.

پایان پیام/.
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303230

مهمترین اخبار ایران و جهان: