نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 07:30

خبرخوب| سرنوشت 600 کودک بی سرپرست معلول چه شد؟

ای کاش علم آنقدر پیشرفت کند و روزی برسد که مخترعان و دانشمندان، دستگاه مِهرسنج اختراع کنند. اگر چنین روزی برسد قطعاً و بی بر و برگرد مردم سرزمین ما یکه تاز هستند و رتبه اول را به دست می‌آورند در حد و اندازه این خصلت زیبای بشریت. بسته‌ خبرخوب امروز ما بهترین گواهی است بر این ادعا.

گروه خبرخوب: ای کاش علم آنقدر پیشرفت کند و روزی برسد که مخترعان و دانشمندان، دستگاه مهرسنج برایمان اختراع کنند. اگر چنین روزی برسد قطعاً و بی بر و برگرد مردم سرزمین ما یکه تاز هستند و رتبه اول را به دست می‌آورند در اندازه این خصلت زیبای بشریت. بسته‌های خبرخوب روزانه ما بهترین گواهی است بر این ادعا.

 


کودکان بی سرپرست در شیرخوارگاه آمنه تهران 

*افزایش ۸۰ درصدی مهربانی مردم تهران!

«افزایش ۸۰ درصدی مهر مردم تهران» هنوز دستگاه مهرسنج اختراع نشده که درصد بدهد! می دانیم. اما خبر رشد ۸۰ درصدی فرزندخواندگی در استان تهران در سال ۱۴۰۱ را شما چطور تعبیر و تفسیر می‌کنید؟ اصلاً پدیده فرزندخواندگی خودش اصل مهر و محبت است. نگاهی به تصویر کودکان بی سرپرست شیرخوارگاه آمنه که بیندازید قدر و قیمت این خبر را بیشتر می دانید. کودکانی که محرومند از آغوش مادر، مهر مادر، سایه امن پدر، اما اگر پدر و مادری داشتند نامهربان، هستند نیکوکارانی که برایشان خانواده بسازند و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفته در سال ۱۴۰۱ تهرانی‌ها سنگ تمام گذاشتند. البته در حال حاضر ۲ هزار خانواده هم در استان تهران در نوبت پذیرش فرزندخواندگی هستند.

 

در چند سال گذشته بیش از ۶۰۰ کودک بی سرپرست معلول توسط خانواده‌های ایرانی به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند

*سرپرستی کودکان معلول و بیمار بهزیستی/ به ما کودک معلول بدهید

صبر کنید از دل این خبر برایتان خبرهای خوب دیگری هم داریم. تصور شما از فرزندخواندگی چیست؟ اینکه زن و مردی که بچه‌شان نمی‌شود بروند به شیرخوارگاه و از بین کودکان بی سرپرست، قشنگ‌ترین بچه که چشم آبی و بور باشد یا موفرفری و چشم سیاه انتخاب کنند و همان بچه را فرزندخوانده‌شان کنند. نه! اینطوری ها نیست. همه خانواده‌های طالب فرزندخواندگی فقط برای جبران خلأ ناشی از ناباروری و نداشتن فرزند به سازمان بهزیستی مراجعه نمی‌کنند، بسیاری از خانواده‌ها برایشان مهم نیست کودکی که قرار است آن را به فرزند خواندگی بپذیرند چه شکل و ظاهری داشته باشد. اتفاقا به بهزیستی مراجعه می‌کنند و می گویند به ما فرزندخوانده معلول بدهید. یا بچه ای که بیماری صعب الاعلاج دارد! بله. درست خواندید. مسئولان سازمان بهزیستی کشوری گفته‌اند در چند سال گذشته بیش از ۶۰۰ کودک بی سرپرست معلول و بیش از ۸۰۰ کودک دارای بیماری خاص توسط خانواده‌های ایرانی به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند! خیلی از این خانواده‌ها از خودشان فرزند دارند. اما برای رضای خدا می‌روند سراغ بچه‌هایی که یا معلولند یا بیماری خاصی دارند و برای این بچه‌ها می‌شوند تعبیر تدریجی یک رؤیا.

 حالا فهمیدید چرا گفتیم اگر یک روزی دستگاه مهرسنج اختراع شود، ایرانیان رتبه اول دنیا را در مهربانی به دست می‌آورند!

 


فعالیت گروه جهادی در خوزستان

*کولرهایتان را مجانی تعمیر می‌کنیم

ما فقط از جهادی‌ها می‌شنویم. اینکه مثلاً فلان گروه جهادی در فلان روستای دورافتاده خدماتی را به اهالی روستا داده و شاید در دلمان یک دمتان گرم هم بگوییم و تمام! اما این بار بیایید چشم‌هایتان را ببندید و با یک گروه جهادی که با خلاقیت و همدلی یکی از مشکلات اساسی مردم نیازمند اهواز را حل و فصل کرده همراه شوید. با یکی از اعضای گروه جهادی «شهید فرجوانی» یا گروه جهادی «زینبیون» در اهواز. اهل فن هستید و کارتان تاسیسات است. از یک روز کاری شلوغ در خرماپزان اهواز به خانه بر می‌گردید، به یک لیوان شربت و احوال پرسی با اهل خانه اکتفا می‌کنید و نیامده دوباره از خانه بیرون می‌زنید. به خانه‌های نیازمندانی که کولرهایشان خراب است و نیاز به تعمیر دارد و پول تعمیرش را ندارند می‌روید، از یک ساعت تا سه ساعت زیر آفتاب به کولر ور می‌روید. درست نمی‌شود که نمی‌شود. کولر را بار می‌زنید. با ماشین به کارگاهی که در دل یکی از مساجد اهواز آماده این کار شده، می‌برید و می افتید به جانش، تسمه می‌خواهد، پمپ آبش خراب است، اگر کولر گازی باشد که کارش چند برابر است. لوازم را جور می‌کنید. کولر را راه می‌اندازید و دوباره می‌برید در خانه آن آدم آبروداری که از شدت گرمای سوزناک اهواز جانش به لب آمده بود و آهی هم در بساط نداشته. تصورش هم سخت بود نه؟ اما جهادی‌ها همه خستگی‌ها را به جان می‌خرند و یک «االهی خیر ببینی» از ته دل آدم‌های آن خانه برایشان کافی است. کارگاه جهادی تعمیر رایگان کولر نیازمندان در اهواز با شروع فصل گرم سال در خوزستان با قوت شروع به کار کرده است.

 


بخشش چهار زندانی محکوم به قصاص نفس

*می‌بخشیم

مردم ما در مهر و محبت سرآمدند. آخرین خبر بسته خبرخوب امروز هم یک مصداق دیگر است بر صحت این ادعا. در همین یک هفته‌ای که گذشت دو محکوم به قصاص نفس با رضایت و بخشش اولیای دم از زندان بوشهر آزاد شدند و به آغوش خانواده برگشتند برای شروعی دوباره. ۲ محکوم به قصاص دیگر در شهرستان تنکابن در آخرین لحظات توسط اولیای دم بخشیده شدند. صبر کنید هنوز تمام نشده. علاوه بر این ۵۷ مددجوی جرائم غیرعمد هم با کمک ستاد دیه از زندان‌های آذربایجان‌غربی آزاد شدند. قطعا این همه خبرهای خوب از زندان‌های ایران نیست و  هر روز از این اتفاقات ناب در ندامتگاه استان‌های مختلف می افتد.

 

*الهی «روزبه» شویم!

بسته خبر خوب امروز را با یک تلنگر از یکی از بزرگان به پایان می‌بریم. امید که به قول علامه کرباسچیان همه ما هر روز «روزبه» شویم. پیامبر مهربانی حدیثی دارد با این مضمون که حتماً آن را شنیده‌اید؛ «یک ساعت فکر کردن بهتر از هشتاد سال عبادت است.» مرحوم علامه کرباسچیان ما را دعوت می‌کند به تفکر در تفکراتمان؛ «این یک ساعت فکر، کدام فکر است؟ آیا این فکر است که کجا زمین بخریم و چند طبقه خانه بسازیمو...؟ یا این فکر است که در ازل معین شده که من می‌میرم و یک دقیقه هم تأخیر ندارد؟ از خداوند عالم می‌خواهیم که هر کدامتان یک «روزبه» بشوید. و گرنه این فکرها که خانه را عوض کنیم و... چه فایده دارد؟»

کاری کنیم ورنه خجالت برآورد    روزی که رخت جان به جهان دگر کشیم

 

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید.

 

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1304630

مهمترین اخبار ایران و جهان: