نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 10:14

فعالیت ۲۰ خانه عالم در مناطق روستایی خوسف/ساماندهی ۹۰ هیئت مذهبی

بیرجند- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف گفت: در راستای خدمت رسانی بهتر به جوامع روستایی، ۲۰ باب خانه عالم در روستاها و مناطق محروم احداث و تجهیز شده است.

حجت الاسلام حسن سهرابی نژاد در گفت و گو با مهر با اشاره به فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان خوسف بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، سالانه ۳۰۰ روحانی در مناسبت‌های مذهبی و ملی به روستاها اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین در راستای خدمت رسانی بهتر به جوامع روستایی، ۲۰ باب خانه عالم در روستاها و مناطق محروم احداث و تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است.

حجت الاسلام سهرابی نژاد افتتاح و راه اندازی ۳۰ دارالقران شهری و روستایی در سطح شهرستان خوسف و ساماندهی و کددار نمودن ۹۰ هیئت مذهبی را اقدامات انجام شده دانست و گفت: ساماندهی ۸۵ نفر از مداحان، تأسیس پنج کانون فرهنگی و تبلیغی و شناسایی و حمایت فرهنگی از ۱۷۰ مسجد از دیگر فعالیت‌ها این اداره است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف از راه اندازی ۱۲ کتابخانه شبستان مساجد خبر داد و گفت: اقامه ۶۰ مورد نماز جماعت با همکاری برادران و خواهران طلبه در مساجد، مدارس و ادارت هم از برنامه‌های حوزه اعزام مبلغ این اداره است.

حجت الاسلام سهرابی نژاد اظهار کرد: ساختمان دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی با ۵۰۰ متر زیر بنا در دو طبقه هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره برداری از پروژه نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304830

مهمترین اخبار ایران و جهان: