نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 10:31

بی‌توجهی به حقوق عامه مهمترین دلیل تشکیل پرونده در ساوه است

ساوه- رئیس دادگستری ساوه گفت: بی‌توجهی به حقوق عامه و بیت‌المال و فقدان اطلاعات حقوقی مهمترین دلیل تشکیل پرونده‌های قضایی در شهرستان ساوه است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن شریفی شامگاه یکشنبه در دیدار مردمی و پرسش و پاسخ با نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام منطقه امیر کبیر ساوه با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری که برگرفته از ایدئولوژی اسلامی با محوریت عدالت، فرهنگ ما می‌توانیم و تمدن سازی جهان اسلام است گفت: به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول و تعالی دستگاه قضائی اجرایی شده با اجرای این مهم به دنبال خروج از روش‌های سنتی، روتین و ارائه اقدامات تحول گرا و راهبردی هستیم.

وی به مأموریت‌های دستگاه قضائی در سند تحول و تعالی اشاره کرد و گفت: گسترش عدل، ارتقای کرامت مراجعین، مبارزه با فساد، توسعه ارتباط مسئولان قضائی با آحاد مختلف مردم از مهمترین مفاد این سند است.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: براساس این سند هر کجا و به هر طریقی نیاز به حضور دستگاه قضائی باشد بدون حضور شاکی دستگاه قضائی ورود خواهد کرد و دادستان شهرستان ساوه از هر موضوعی که با حقوق عامه ارتباط داشته باشد ورود کرده و تا محقق شدن نتیجه پیگیری خواهد شد.

شریفی با اشاره به آمار بالای تولید پرونده‌های قضائی در جامعه گفت: ضعف درتعامل و گفت‌وگوی دوستانه یکی از علت‌های وقوع اختلاف و درگیری شده که نتیجه آن منجر به تولید پرونده می‌شود.

وی ادامه داد: پایین بودن آستانه تحمل افراد و تاب آوری طرفین منجر به بروز اختلافات زناشویی شده و نتیجه آن تشکیل پرونده‌های با آمار بالا با موضوع طلاق، نفقه، مهریه، جهیزیه می‌شود.

شریفی افزود: ترویج و بهره گیری از فرهنگ غنی دینی و آموزه‌های اسلامی، موجب کاهش اختلاف و حاکمیت فرهنگ گذشت خواهد شد و از دیگر سو ضعف در عملکرد نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه نظام تعلیم و تربیت نیز از دلایل مهم بروز آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به حادثه هفت تیر گفت: این حادثه که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد انقلاب سوم بوده که چهره نفاق و اسلام لیبرالی و آمریکایی را بیش از پیش نمایان کرد و این نوع اسلام است که چهره جریان تکفیری و داعش را متجلی کرد و دیانت را از سیاست جدا می‌داند اما اسلام ناب محمدی (ص) سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‌داند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309874

مهمترین اخبار ایران و جهان: