نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 22:18

عزم و اراده پاکستان برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با ایران

قائم مقام وزارت خارجه پاکستان در دوازدهمین دور نشست گفت‌وگوهای مشورتی سیاسی بر عزم و اراده کشورش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با ایران تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دوازدهمین دور نشست گفت‌وگوهای مشورتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان امروز (شنبه) ۲۷ خردادماه سال با حضور علی باقری معاون  سیاسی وزیر امور خارجه و اسد مجیدخان قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان برگزار شد.

در این گفت‌وگوها طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین درباره آخرین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به تبادل نظر پرداختند.

علی باقری در این دیدار گسترش همه جانبه همکاری‌های ایران و پاکستان را به نفع دو ملت و در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرده و عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش این همکاری‌ها با پاکستان را مورد تأکید قرار داد. 

اسد مجیدخان نیز با مهم ارزیابی کردن مناسبات دوجانبه پاکستان با ایران، از عزم و اراده کشورش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با ایران خبر داده و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور به روند خوب رو به رشد خود ادامه دهد.

در این دور از گفت‌وگوها توافق شد برای تحرک بخشیدن به روابط در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کمیته‌های کاری تشکیل شود تا ظرف مدت کوتاهی تمام توافقات موجود را که احتمالا در روند اجرایی شدن آنها کندی وجود دارد مرور کرده و راهکارهای اجرایی شدن آنها را به مقامات دو کشور عرضه کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1291174

مهمترین اخبار ایران و جهان: