نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 16:50

مدرسه ادب وهنر انقلاب اسلامی رویش در همدان تشکیل می‌شود

همدان- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان گفت: مدرسه ادب و هنر انقلاب اسلامی رویش با هدف توانمند سازی نوجوانان و کشف استعدادها در همدان تشکیل می‌شود.

محمد مهدی سموات در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه مدرسه ادب و هنر انقلاب اسلامی رویش بر اساس نیازسنجی که در استان همدان انجام شد، شکل گرفته است، اظهار کرد: با توجه به نیاز فوری و جدی به هنر و ادبیات متعهد و انقلابی در استان همدان، هدف از تشکیل مدرسه رویش توجه به استعدادهای کشف نشده و کمتر توجه شده، افزایش کمی و کیفی ظرفیت هنرمندان انقلاب اسلامی، بالا بردن درک و مهارت‌های ادبی و هنری و توانمندسازی نوجوانان است.

وی افزود: با توجه به نیازهای موجود، هسته سازی مدرسه ادب و هنر رویش برنامه‌ریزی شد که با تعامل با مجموعه‌های فرهنگی و هنری فعال و همراهی آحاد مردم، پس از اعلام فراخوان و ثبت نام اولیه، هنرآموزان تعیین سطح شده و در کلاس‌ها شرکت کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به ثبت نام در این مدرسه گفت: با توجه به اینکه مدل مدرسه رویش مدلی پرورشی (و نه صرفاً آموزشی) و خلاقیت محور است، برنامه مدرسه رویش بر اساس گزینش اولیه طراحی خواهد شد و افرادی که ثبت نام می‌کنند تعیین سطح خواهند شد و بر مبنای این تعیین سطح، استاد و مربی و تعداد جلسات هر رشته، مشخص خواهد شد.

سموات خاطرنشان کرد: تلاش ما در مدرسه رویش این است که پرورش و آموزش انجام گرفته در دوره‌ها، منجر به تولید اثر توسط هنرآموزان شود و اعضا آمادگی حضور در دوره‌های پیشرفته و حرفه‌ای تر را داشته باشند.

وی بابیان اینکه مدرسه رویش ویژه نوجوانان دختر و پسر متولد ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ است، بیان کرد: رشته‌ها شامل داستان، شعر، تاریخ شفاهی، خاطره نویسی، مستند نگاری، طراحی، نقاشی، تصویرسازی، کمیک، گرافیک نمایش، اجرا، فن بیان، تدوین، فتوشاپ، عکاسی، پوستر سازی و هنرهای تصویری فیلم و مستند سازی خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان عنوان کرد: زمان ثبت نام تا ۲۷ تیرماه خواهد بود و شروع کلاس‌ها از ۹ مردادماه می‌باشد و روش ثبت نام حضوری به آدرس همدان خیابان مهدیه، خیابان حق گویان، بن بست حق گویان، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان است.

مدرسه ادب وهنر انقلاب اسلامی رویش در همدان تشکیل می‌شود

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349674

مهمترین اخبار ایران و جهان: