نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 18:39

دادستان تاکستان: مدیران شرکت های پیش فروش خودرو در صورت عدم ایفای تعهدات، بازداشت می شوند

دادستان شهرستان تاکستان گفت: در صورت عدم ایفای تعهدات و بی توجهی به تذکرات از سوی مدیران شرکت های پیش فروش خودرو، دستور بازداشت آن ها صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، محمد صمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری شهرستان تاکستان برگزار شد، با اشاره به معضلات ناشی از فعالیت غیرقانونی مجموعه ها و شرکت های پیش‌فروش خودرو در این شهرستان اظهار کرد: از همان ابتدای ورود به این موضوع، به طور جدی وارد مبحث خودرو و شرکت‌های خودرویی شدیم و به پلمب شرکت‌های پیش‌فروش خودروی فاقد مجوزات قانونی اقدام کردیم.

این مقام قضایی اضافه کرد: با توجه به اختیارات وسیعی که در اختیار مدعی‌العموم است، دادستانی قطعاً در راستای احقاق حقوق عامه و دفاع از منافع مردم، این مجموعه ها و شرکتها را به اجرای تعهدات و وظایف خود در قبال مردم مکلف می کند. 

دادستان تاکستان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه صورت‌ گرفته، تصریح کرد: دادستانی تاکستان در این مدت با ارسال پیامک‌ و نصب بنر در راستای آگاهی‌بخشی به مردم گام برداشت اما متاسفانه شاهد هستیم برخی از شهروندان همچنان به سرمایه گذاری در این شرکت ها می پردازند. بر این اساس دوباره تکرار می کنیم مردم به هیچ‌ وجه در شرکت‌های جدید و نوپا سرمایه‌گذاری نکنند.

این مقام قضایی عنوان کرد: اولویت ما در برخورد با این شرکت‌ها، حفظ حقوق مردم است و در حال حاضر کارگروه های تخصصی دستگاه قضایی جهت رسیدگی به حقوق مردم و احقاق حق آنها در شرکت های پیش فروش خودرو به صورت شبانه روزی تلاش می کنند.

صمدی خاطرنشان کرد: ما کوتاه ترین مسیر راه برای احقاق حق مردم انتخاب کرده ایم تا این شرکت ها به تسویه حقوق مردم بپردازند. در این راستا لیست پرداختی ها و حساب های بانکی انتقال مبالغ به صورت هفتگی از شرکت ها دریافت و موارد بررسی می شود.

دادستان تاکستان اضافه کرد: کارگروه رسیدگی به پرونده شرکت های خودرویی و دستگاه قضایی تا پایان جهت احقاق حقوق سرمایه گذاران به این موضوع رسیدگی خواهند کرد و در صورت عدم ایفای تعهدات و بی توجهی به تذکرات از سوی مدیران شرکت های پیش فروش خودرو، دستور بازداشت آن ها صادر خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311674

مهمترین اخبار ایران و جهان: