نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:11

رایزنی دیپلمات نروژی با خاجی درباره اوضاع یمن

در دیدار مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه نروژ با مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران آخرین وضعیت گفت‌وگوها بین انصارالله و عربستان سعودی و چشم‌انداز صلح در یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه نروژ امروز (دوشنبه) پنجم تیر ماه با علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار، آخرین وضعیت گفت‌وگوها بین انصارالله و عربستان سعودی و چشم انداز صلح در یمن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

خاجی با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات اخیر بین عربستان سعودی و انصارالله، ابراز امیدواری کرد این مذاکرات تداوم یافته و طرفین هر چه زودتر به نقشه راهی برای حل و فصل بحران دست یابند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه مطالبات انصارالله از جمله برقراری آتش بس سراسری، رفع محاصره اقتصادی مردم و حل مشکل پرداخت حقوق کارکنان دولت را منطقی و مبتنی بر نیازهای انساندوستانه مردم یمن ارزیابی کرد.

مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه نروژ نیز با اشاره به تلاش‌های کشورش برای کمک به رفع مشکلات انسانی یمن، دستیابی به یک مصالحه به نفع مردم را مستلزم انعطاف طرفین در مذاکرات خواند و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات عربستان سعودی و انصارالله در راستای تبدیل این آتش بس موقت فعلی به یک صلح پایدار، هر چه زودتر از سر گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1311174

مهمترین اخبار ایران و جهان: