نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:06

تفاهم نامه های مدیریت مصرف برق در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مصرف برق در تابستان امسال با اجرای ۵ هزار و ۷۰۰ تفاهم نامه همکاری در استان مدیریت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مصرف برق در تابستان امسال با اجرای ۵ هزار و ۷۰۰ تفاهم نامه همکاری در استان مدیریت می‌شود.

وی گفت: از این تعداد، هزار و ۱۸۴ تفاهم نامه در بخش صنعتی، ۲ هزار و ۴۰۹ تفاهم نامه در بخش کشاورزی، ۸۵۶ تفاهم نامه در بخش اداری و هزار و ۳۴۵ تفاهم نامه در بخش تجاری امضا شد.

وی با بیان این که این تفاهم نامه‌ها برای مدیریت بار شبکه برق در بخش‌های مختلف و جلوگیری از خاموشی یا قطع برق ناخواسته انجام می‌شود افزود: با توجه به برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو و براساس پیش بینی‌های انجام گرفته و همچنین در صورت همکاری کامل این مشترکان و اجرای تفاهم نامه‌های یاد شده و به ویژه همکاری و کاهش مصارف در بخش خانگی و تجاری، تامین برق پایدار در ایام گرم فعلی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: بر اساس آخرین بخشنامه و مصوبه شورای امنیت ملی، ادارات باید در ساعات اداری ۴۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

دادگر با اشاره به وجود ۸۰۰ مشترک صنعتی با قدرت برق بالا در خراسان جنوبی افزود: اوج مصرف این مشترکین ۶۰ مگاوات است که برای مدیریت مصرف این واحد‌ها اقداماتی از جمله کنترل پذیر کردن این مشترکان و عقد تفاهم نامه همکاری در برنامه‌های پاسخگویی بار انجام شده است.

وی اضافه کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف برق و انرژی، ایجاد امکان رویت پذیری و کنترل پذیری در تمامی مشترکان پرمصرف (از قبیل نصب کنتور‌های هوشمند و …)، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر (مانند نیروگاه‌های خورشیدی) و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مشترکین در تعرفه‌های مختلف از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه برای گذر از پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1356530

مهمترین اخبار ایران و جهان: