نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 13:45

سریلانکا خواستار استفاده از تجربه کشورمان در حوزه حج شد

رئیس بعثه حج کشور سریلانکا در دیدار با سرپرست حجاج ایرانی در بعثه حج جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه، خواستار استفاده از تجربه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حج شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم صاحب انصار، رئیس بعثه حج کشور سریلانکا در صدر هیأتی شب گذشته با حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت دیدار و درباره راه‌های توسعه روابط دو کشوردر حوزه‌های حج، فرهنگی و دینی گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار نگاه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اسلامی و کشورهایی را که بخشی از جمعیت‌شان مسلمان هستند، خیرخواهانه توصیف و تأکید کرد: همکاری‌ها بین دو کشور اقتضا می‌کند که فعالیت‌های علمی، فرهنگی ، دینی ، سیاسی و... بین  دو طرف بیشتر از گذشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع ایران و سریلانکا در حوزه‌های مختلف، افزود: سفرهای متقابل می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های دو کشور منجر شود و راهکارها برای استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها را روشن کند.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین حج را فرصتی برای ایجاد انسجام بیشتر و تحکیم وحدت بین مسلمانان و واکنش به عادی سازی روابط با رژیم کودک‌کش صهیونیستی و از بین بردن مسجدالاقصی دانست و با اشاره به فعالیت پژوهشکده حج و زیارت وتالیف بیش از یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در حوزه حج و زیارت و حضور قاریان ممتاز بین المللی کشورمان در مکه، اظهار داشت: سریلانکا می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

در این دیدار رئیس بعثه حج سریلانکا خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه حج شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار بعثه حج سریلانکا قرار دهد.

صاحب انصار با اشاره به وضعیت مسلمانان در سریلانکا گفت: امسال ما سه هزار و ۵۰۰ حاجی داریم و امیدواریم که فرصت برای انتقال تجارب و یادگیری از حج گزاری ایرانیان فراهم شود.

در این دیدار که دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و چند تن از معاونین و مدیران بعثه نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام حمید شهریاری اسلام هراسی و ایران هراسی را شیوه دشمنان مسلمانان دانست و با اشاره به زندگی مسالمت آمیز شیعیان و اهل سنت در ایران، گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران این است که ما می‌توانیم در صلح با هم زندگی کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین از رئیس بعثه حج سریلانکا دعوت کرد که در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که قرار است در مهرماه در ایران با هدف وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان و همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب برگزار می‌شود شرکت کند که با استقبال طرف مقابل روبرو شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292774

مهمترین اخبار ایران و جهان: